«در سایه سرو» جایزه بهترین انیمیشن جشنواره «گلدن کوکر» بلغارستان را کسب کرد

15:11 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۷۹
«در سایه سرو» جایزه بهترین انیمیشن جشنواره «گلدن کوکر» بلغارستان را کسب کرد
انیمیشن کوتاه «در سایه سرو» به کارگردانی حسین ملایمی و شیرین سوهانی برنده جایزه بهترین انیمیشن کوتاه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «گلدن کوکر» کشور بلغارستان شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «در سایه سرو» با ۱۱ فیلم از کشور‌های بلغارستان، جمهوری چک، هلند، هنگ کنگ، لهستان، اسپانیا، آمریکا، هند و بلغارستان رقابت داشت که در نهایت برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن در گروه فیلم‌های ۱۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای شد.

پویانمایی «در سایه سرو» از جدیدترین تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

از میان ۳۵۰۰ فیلم ارسالی به این دور از جشنواره «گلدن کوکر»، ۹۶ فیلم از ۹۸ کشور جهان در ۱۰ بخش بهترین فیلم انیمیشن ویژه کوتاه (حدود یک دقیقه)، بهترین انیمیشن کوتاه یک تا ده دقیقه‌ای، بهترین انیمیشن کوتاه ۱۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای، بهترین انیمیشن بالای ۴۵ دقیقه، بهترین انیمیشن دانشجویی، بهترین انیمیشن کودک، بهترین قسمت از یک سریال تلویزیونی (انیمیشن)، بهترین انیمیشن با موضوع محیط زیست، بهترین موسیقی متن و بهترین انیمیشن تبلیغاتی به رقابت پرداختند و در پایان به برندگان هر بخش جوایزی اهدا شد.

یادآوری می‌شود انیمیشن‌های کوتاه «قهرمان» به کارگردانی کیانوش عابدی و «ماهی‌گیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی هر دو از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در دور یازدهم جشنواره «گلدن کوکر» در بخش رقابتی این جشنواره حضور داشتند.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «گلدن کوکر» از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۵ تا ۱۱ می ۲۰۲۴) در شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان برگزار شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *