انتخابات آمریکا؛ نظرسنجی‌‎ها درباره ترامپ و بایدن چقدر دقیق هستند؟

13:50 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۸۳۵
انتخابات آمریکا؛ نظرسنجی‌‎ها درباره ترامپ و بایدن چقدر دقیق هستند؟
نظرسنجی‌های انتخاباتی در آمریکا ۶ ماه مانده تا زمان برگزاری انتخابات این کشور، چشم‌انداز دقیقی را درباره نتیجه ایالت‌ها ارائه نمی‌کنند.

خبرگزاری میزان – بسته به نوع نظرسنجی و نظر کارشناسان، هر یک از ۲ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در رقابت نزدیکی با یکدیگر قرار دارند، اما این انتخابات بسیار غیرقابل پیش‌بینی است.

نگرانی‌هایی درباره هر ۲ نامزد انتخاباتی وجود دارد؛ نظرسنجی‌ها موافق نیستند و نشان می‌دهند که دونالد ترامپ به دلیل نگرانی‌های رای‌دهندگان درباره موضع او در چند موضوع، ۴ پرونده جنایی و تهدیدی که برای قانون اساسی ایجاد می‌کند، از محبوبیت پایینی برخوردار است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، با چالش‌هایی مواجه است؛ بایدن مشکلات عملکرد شغلی خودش را دارد که محور اصلی آن تورم، مهاجرت و مدیریت او در جنگ غزه است.

 

انتخابات آمریکا؛ نظرسنجی‌‎ها درباره ترامپ و بایدن چقدر دقیق هستند؟

۶ ماه مانده به یکی از مهم‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا، کسی نمی‌تواند با اطمینان روی نتیجه اولین رقابت مجدد ۲ نامزد ریاست‌جمهوری در نزدیک به ۷۰ سال گذشته اظهارنظر کند.

لری جیکوبز، مدیر مرکز مطالعات سیاست و حکومت در دانشگاه مینه‌سوتا، می‎گوید: تصمیم درباره اینکه بایدن پیروز شود، تقریبا غیرممکن است وقتی که پرونده را علیه او جمع‌آوری کنید؛ به نظر می‌رسد اقتصاد با تورم بالا وجود دارد، نشانه‌هایی از به هم ریختن ائتلاف دموکرات، از جمله تظاهرات و دستگیری‌های جوانان در محوطه دانشگاه‌ها و واکنش شدید آمریکایی‌های عرب‌تبار در رابطه با غزه را دارید، با کنار هم گذاشتن این‌ها چگونه بایدن باید برنده شود؟

 

انتخابات آمریکا؛ نظرسنجی‌‎ها درباره ترامپ و بایدن چقدر دقیق هستند؟

 

این استاد دانشگاه درباره ترامپ، می‌گوید: سپس به ترامپ روی می‌آورید و متوجه می‌شوید، چگونه نامزدی که آشکارا با سرپیچی از اراده رای‌دهندگان رقابت می‌کند، می‌تواند پیروز شود؟

به‌طور معمول، یک انتخابات شامل دو نامزد جدید یا یک رئیس‌جمهور فعلی در مقابل یک رقیب است که زمینه زیادی برای احتمال‌ها جدید ایجاد می‌کند، اما بایدن ۸۱ ساله و ترامپ ۷۷ ساله در حال حاضر دو نفر از مسن‌ترین افراد هستند که در کاخ سفید حضور داشته‌اند.

با این حال، یک انتخابات ایستا در یک چشم‌انداز بی‌ثبات در حال انجام است.

فرانک لونتز، مشاور سیاسی و نظرسنجی، می‌گوید: هیچ شگفتی در ماه اکتبر (آبان ماه) وجود نخواهد داشت، هر هفته یک شگفتی در اکتبر است، ما باید به روند غیرقابل پیش‌بینی عادت کنیم و بنابراین پیش‌بینی در این محیط بسیار نامطمئن است، زیرا همه چیز به سرعت در حال تغییر است.

در میانگین نظرسنجی‌های ملی، ترامپ با حدود ۱.۵ درصد از بایدن پیشی گرفته که کاهشی حدود ۶ درصدی برای بایدن نسبت به انتخابات ۲۰۲۰ دارد و ترامپ در ایالت‌های نوسانی که بسیار مهم هستند، برتری دارد.

این امر برای بایدن نگران‌کننده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اقلیت قابل‌ توجهی از رای‌دهندگان سیاه‌پوست، لاتین‌تبار و آسیایی آمریکایی از او دور می‌شوند.

لونتز، می‎گوید: از نظر استراتژیک، ترامپ از سوی ۳ گروهی که در ۳ سال گذشته به سمت او حرکت کرده‌اند، حمایت می‌شود.

بایدن ضعیف‌تر است، اما ترامپ توانایی خرابکاری در کمپین انتخاباتی خود را دارد؛ این کاری نیست که جو بایدن انجام دهد اما ترامپ با این کار می‌تواند به خود ضربه بزند.

 

انتخابات آمریکا؛ نظرسنجی‌‎ها درباره ترامپ و بایدن چقدر دقیق هستند؟

 

بایدن از محرک‌های اقتصادی و بسته‌های مخارج زیرساختی برای افزایش تولید صنعتی استفاده کرد، اما تاکنون اعتبار کمی از رای‌دهندگان دریافت کرده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رای‌دهندگان معتقدند در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ وضعیت بهتری داشتند، اگرچه داده‌ها خلاف این را می‌گوید.

ترامپ که نسبت به سال‌های ۲۰۱۶ یا ۲۰۲۰ افراطی‌تر است، سومین تلاش متوالی خود را برای ورود به کاخ سفید، تا حدی به عنوان انتقام علیه دشمنان سیاسی تصور می‌کند.

او حامیانی را که به دلیل حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا زندانی شده‌اند، به عنوان «گروگان» توصیف می‌کند و کمپین‌هایی را با استفاده از لفاظی‌های فزاینده، امتناع از رد خشونت احتمالی در حوالی انتخابات ۲۰۲۴، توصیف می‌کند.

دونالد ترامپ با ۸۸ اتهام در ۴ پرونده جنایی به دلیل تلاش برای ایجاد چالش در نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ و همچنین نگهداری غیرقانونی اسناد طبقه‌بندی شده امنیت ملی و جعل سوابق تجاری مواجه است.

سایمون روزنبرگ، استراتژیست دموکرات، می‎گوید که ترامپ بسیار افراطی‌تر و خطرناک‌تر از سال ۲۰۲۰ است؛ عملکرد او در نهایت به‌طور قابل توجهی تنزل یافته و نگران‌کننده است و او ماه‌ها در محاکمه قرار خواهد گرفت که این امر جایگاه او را تضعیف می‌کند.

در نیویورک، ترامپ علیه قاضی ایراد گرفته، یک حکم را نقض کرده و اتهامات جنایی را یک توطئه از سوی حزب دموکرات خوانده که برای جلوگیری از پیروزی او طراحی شده و برخی از چالش‌های حقوقی او به دادگاه عالی رسیده است.

با وجود این، وزارت دادگستری آمریکا هرگونه مداخله سیاسی را رد می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *