۴۵ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد

11:18 - 23 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۷۹۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
۴۵ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از انجام مطالعات و کار کارشناسی در ۶۰ نقطه برای شهرک‌سازی خبر داد و گفت: ساخت وساز بعضی از شهرک‌ها آغاز شده است.

خبرگزاری میزان - ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در نشست خبری اظهار کرد: درحال حاضر ۴۵ هزارهکتار زمین در محدوده شهر‌ها تامین و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

وی با اشاره به توجه سازمان به شهرک‌سازی خارج از محدوده شهر‌ها، گفت: مطالعات و کار کارشناسی ۶۰ نقطه شهرک‌سازی به پایان رسیده و در بعضی از شهرک‌ها ساخت‌وساز اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اشاره به اینکه میزان زمین نهضت ملی مسکن چندبرابر طرح‌های گذشته است، عنوان کرد: تامین مسکن مشمولین در طرح نهضت ملی مسکن نسبت به طرح‌های بعد از انقلاب از لحاظ مختلف قابل مقایسه نیست.

مالکی با بیان اینکه همه اراضی درنظر گرفته‌شده برای ساخت مسکن تامین شده است، گفت: آماده‌سازی این پروژه‌ها از طریق مولدسازی و منابع داخلی صورت گرفته است.

مولدسازی بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان اراضی دولتی برای نهضت ملی مسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در توضیح میزان مولدسازی از طریق اراضی تحت اختیار سازمان، گفت: تاکنون بیش از ۶۱ هزار میلیارد تومان اراضی دولتی و ملی برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن مولدسازی شده است و از این رقم ۳۴ هزار میلیارد تومان تأمین منابع شده است و ۲۷ هزار میلیارد تومان فروش رفته و یا برای فروش آن اقدام شده است. 

مالکی ادامه داد: همچنین ۴ هزار و ۸۲۵ هکتار ارزش افزایی و یک هزار و ۹۴۵ هکتار مولدسازی شده است و ۲ هزار و ۸۸۰ هکتار نیاز به کار کارشناسی دارد.

وی تصریح کرد: روش‌های ساخت نسبت به گذشته در طرح نهضت ملی مسکن با تنوع بیشتری روبرو است و موضوع مشارکت مردم با شتاب و توجه بیشتری پیش می‌بریم.

١۴٠ هزار هکتار تامین زمین برای مسکن کارگری

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان پیگیری ویژه مسکن کارگری، گفت: ١۴٠ هزار هکتار تامین زمین در این بخش صورت گرفته است و مسکن هنرمندان، ورزشکاران و فرهنگیان نیز به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم. 

مالکی در توضیح آخرین اقدامات برای تامین زمین در جزیره بوموسی، اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی مالکیت اراضی جزیره بوموسی را دارد و مانند هر منطقه دیگر اراضی این منطقه را در اختیار مردمی که در بوموسی زندگی می‌کنند، قرار می‌دهد.

 احداث ١١٠ مسکن در جزیره بوموسی 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و در مورد میزان زمین موجود در جزیره بوموسی برای واگذاری به مردم، گفت: یک هزار و ۲۵۸ هکتار زمین در جزیره بوموسی موجود است که ۲ پروژه فعال مسکن سازی در این منطقه در حال اجرا است و سازمان ملی زمین و مسکن در حال ساخت ١١٠ مسکن در جزیره بوموسی است.

بیش‌تر اراضی دولتی شناسایی شده مربوط به وزارت جهادکشاورزی و وزارت علوم و تحقیقات است

مالکی در پاسخ به سوال میزان مبنی بر اینکه کدام وزارت‌خانه‌ها و ارگان‌های دولتی در واگذاری زمین‌های مازاد خود با سازمان ملی زمین و مسکن همکاری داشته‌اند، گفت: ۵ هزار و ۹۰۶ هکتار اراضی دولتی برای واگذاری به طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده است که بیشتر این اراضی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت علوم و تحقیقات بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین با بیان اینکه بخشی از اراضی شناسایی شده مربوط وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است، گفت: زمین مربوط به وزارت علوم و تحقیقات نیز در اختیار دانشگاهیان قرار گرفته است.

وی افزود: کم و بیش تمام وزارت‌خانه‌ها در بحث واگذاری زمین همکاری داشتند و مقاومت وزارت علوم و تحقیقات که درگذشته شاهد آن بودیم با امضا تفاهم‌نامه و ساخت مسکن برای دانشگاهیان رفع شده است.

 مالکی در ادامه به کسری زمین در برخی از استان ها اشاره کرد و گفت: در استان‌های فارس ،زنجان، آذربایجان غربی ، کردستان ، اصفهان ، لرستان و همدان با کسری زمین روبرو هستیم و ۵۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط در انتظار تامین زمین هستند. 

اعلام ۴ هزار و ۹۶۸ گزارش زمین‌خواری به سازمان ملی زمین ومسکن

مدیرعامل سازمان ملی زمین ضمن اشاره به گزارش‌های ارسالی زمین‌خواری به سازمان ملی زمین و مسکن، افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴ هزار و ۹۶۸ گزارش زمین‌خواری به سازمان اعلام شد که ۴هزار و یک مورد صحت داشت و ۳ هزارو ۹۵۶ مورد رفع تصرف شده است.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *