تربت جام میزبان رویداد جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی

16:35 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۶۷۷
تربت جام میزبان رویداد جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی
جشنواره آوا‌ها و نوا‌های امام رضا، با حضور اساتید برجسته موسیقی مقامی، به عنوان نمادی از هنر و فرهنگ غنی خراسان، به زودی در تربت جام و صالح آباد برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، عزیز تنها دبیر اجرایی آوا‌ها و نوا‌های رضوی در خراسان رضوی اظهار کرد: با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری جشنواره آوا‌ها و نوا‌های امام رضا، شور و هیجان در میان علاقه‌مندان به موسیقی مقامی و فرهنگ ایرانی به اوج خود رسیده است.

وی افزود: این جشنواره که با هدف تجلیل از مقام والای امام رضا (ع) و نیز تکریم پیشکسوتان هنر موسیقی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی آوا‌ها و نوا‌های رضوی در خراسان رضوی بیان کرد: میزبان ۳۵ تن از اساتید و پیشکسوتان موسیقی مقامی شرق خراسان خواهد بود. در این رویداد، که به همت بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام، شهرداری و فرمانداری شهرستان صالح آباد برگزار می‌گردد، شاهد اجرا‌های موسیقی اصیل و منقبت‌خوانی خواهیم بود.


تنها خاطر نشان کرد:در شهرستان صالح آباد، مراسم تجلیل از استاد شاه محمد یوسفی، یکی از پیشکسوتان موسیقی آئینی، برگزار خواهد شد تا قدردانی از دهه‌ها تلاش وی در حفظ و اشاعه فرهنگ آئینی منطقه باشد.

وی ادامه داد:این جشنواره فرصتی استثنایی برای آشنایی با غنای فرهنگی و هنری خراسان و تجربه‌ای به یادماندنی برای هر شرکت‌کننده خواهد بود.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *