سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان قم تحت نظارت الکترونیک قرار می‌گیرند

13:20 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۶۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان قم تحت نظارت الکترونیک قرار می‌گیرند
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از آغاز اجرای طرح رصد و پایش الکترونیکی محکومان سابقه‌دار در زمینه سرقت در این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ مهدی حسن‌زاده در اولین جلسه کمیته اجرایی دستور العمل نظارت الکترونیکی مجرمین بزه سرقت که در دادسرای قم برگزار شد، از اجرای طرح پایش الکترونیک محکومان سابقه‌دار در زمینه سرقت در سطح استان بر اساس ابلاغ سراسری دادستان کل کشور خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کنترل هوشمند سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار با استفاده از تجهیزات تحت سامانه‌های الکترونیکی به منظور کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت است.

وی هدف از برگزاری این جلسه را که با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد، هم‌افزایی دستگاه‌های مربوطه در حسن اجرای این دستورالعمل و رفع مشکلات و نواقص احتمالی اجرای آن عنوان کرد.

معاون دادستان قم با اشاره به اینکه دارندگان سوابق کیفری بیشتر، محکومان سرقت‌های خشن و به عنف، مسلحانه و سازمان‌یافته در اولویت اجرای این طرح قرار دارند، تصریح کرد: مرکز پایش طرح از زمان نصب تجهیزات الکترونیکی به مدت ۳ سال اقدام به کنترل و مراقبت مستمر مجرمان سابقه‌دار بزه سرقت می‌کند و اگر فرد مشمول از زمان شروع پایش به مدت ۲ سال دارای حسن رفتار و سلوک باشد و مرتکب جرم عمدی جدیدی نشود با موافقت دادستان از شمول طرح خارج خواهد شد.

در این جلسه پس از طرح و بررسی مشکلات اجرایی دستورالعمل مذکور از سوی هر یک از حاضرین، مقرر شد لیست نهایی سارقان حرفه‌ای پس از تطبیق و جمع‌بندی دستگاه‌های عضو برای تایید نهایی و صدور دستور قضایی برای شروع اجرای نظارت الکترونیکی به دادستانی اعلام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *