الزام بانک‌ها به واگذاری اموال مازاد خود ظرف ۳ سال ابتدای اجرای برنامه هفتم

11:56 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۵۷۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
الزام بانک‌ها به واگذاری اموال مازاد خود ظرف ۳ سال ابتدای اجرای برنامه هفتم
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در برنامه هفتم، بانک‌ها موظف به ثبت تمام املاک، دارایی‌ها و سهام خود شده و باید ظرف ۳ سال از شروع برنامه هفتم، اموال مازاد خود را که در راستای حرفه‌ی بانکداری نیست، واگذار کنند.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت مهدی عسگری درباه ضرورت نظارت بر عملکرد بانک‌های خصوصی، گفت: بانک‌های خصوصی هم ثروت مردم را جمع می‌کنند، هم با استقراض از بانک مرکزی، پایه‌ی پولی و نقدینگی را افزایش می‌دهند و هم این منابع را به جای مردم، به شرکت‌های زیرمجموعه و قبیله‌ی خود وام می‌دهند که صرف اقتصاد غیرمولد می‌شود و در نهایت تورم آن را به مردم تحمیل می‌کنند!

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح پیگیری‌های انجام شده در مجلس یازدهم برای ساماندهی این وضعیت، گفت: در بازنگری قانون بانک مرکزی، ابزار‌هایی جهت برخورد با انحرافات بانک‌های متخلف به بانک مرکزی داده شد، همچنین در برنامه هفتم، بانک‌ها، موظف به ثبت تمام املاک، دارایی‌ها و سهام خود شده و باید ظرف ۳ سال از شروع برنامه هفتم، اموال مازاد خود را که در راستای حرفه‌ی بانکداری نیست، واگذار کنند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که در قوانین مصوب مجلس یازدهم دیده شد این است که بانک‌ها موظف به شفافیت تسهیلات خرد و کلان شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: تحقق این مصوبات مهم در جهت مقابله با بانک‌های متخلف، نیاز به نظارت جدی و مستمر مجلس آینده دارد و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *