تنوفای اسراییل، مغلوب ساختار دفاعی ایران

10:24 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۵۴۰
تنوفای اسراییل، مغلوب ساختار دفاعی ایران
در مراسم رونمایی و نقد کتاب «طرح تنوفا» کارشناسان حوزه دفاعی کشور، طرح‌های دفاعی رژیم اسراییل در برابر کشور ایران را بررسی کردند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مراسم رونمایی و نقد کتاب «طرح تنوفا» با حضور سیدمرتضی احمدی، رئیس انتشارات دانشگاه دفاع ملی و فتح‌الله‌کلانتری، عضو هیئت علمی این دانشگاه، جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در سالن کوشک کتاب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سیدمرتضی احمدی، رئیس انتشارات دانشگاه دفاع ملی با اشاره به طرح‌های مختلف دفاعی رژیم صهیونیستی گفت: طرح تنوفا یکی از طرح‌های مهم رژیم غاصب صهیونیستی است. این رژیم هر پنج سال یک‌بار طرحی را برای دفاع خود در سرزمین‌های اشغالی اجرا می‌کند.

وی افزود: رژیم اسراییل از سال ۲۰۰۳ تاکنون چند طرح را عملیاتی و اجرا کرده است، ولی اکثر این طرح‌ها شکست خورده‌اند. از جمله این طرح‌های شکست‌خورده «طرح کیشت» است که سال ۲۰۰۶ و هم‌زمان با جنگ ۳۳ روزه اجرایی شد و در آن شکست خورد. مشابه کیشت، طرح‌های شکست‌خورده دیگری نیز هست.

احمدی در توضیح طرح تنوفا گفت: این طرح مخصوص کشور ایران و محور مقاومت نوشته شده است و بازه زمانی اجرای آن سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ را در برمی‌گیرد. تمرکز این طرح بر نابودی انقلاب اسلامی ایران، محور مقاومت و همچنین جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران است. عملیات «طوفان الاقصی» و عملیات «وعده صادق» که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا شد نشان داد که رژیم صهیونیستی شکست خورده است.

عملیات «طوفان الاقصی» توسط یک گروه کوچک در سرزمین‌های اشغالی به نام حماس اتفاق افتاد و نشان داد که رژیم صهیونیستی در طرح تنوفا که یکی از طرح‌های این رژیم برای حفاظت از مرز‌های خود است کارایی لازم را ندارد. رزمندگان حماس با عبور از دیواره‌های چند‌لایه دفاعی رژیم صهیونیستی وارد مرز‌ها شدند و عملیات طوفان الاقصی را با موفقیت انجام دادند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: پس از آن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر در طرح وعده صادق با سه کشور انگلیس، آمریکا و فرانسه و همچنین خود اسرائیل که دارای سلاح هسته‌ای بودند بر تعدادی از لایه‌های پدافندی مانند «گنبد آهنین»، «فلاخن داود» و «پیکان» فائق آمد و آن‌ها را شکست داد. ایران نشان داد که طرح‌های رژیم صهیونیستی مانند همین طرح تنافو هیچ بازدارندگی‌ای برای این رژیم جعلی ندارد و همه طرح‌های آن‌ها شکست‌خورده است.

احمدی همچنین به پیامد‌های طرح‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به آن سه اصلی که بن‌گوریون، بنیانگذار این رژیم برای حفاظت از رژیم خود تدوین کرده بود معتقد است که اولین آن جنگ در خارج از سرزمین‌های اشغالی است و اصل دوم انجام عملیات سریع و اصل سوم، انجام عملیات به‌صورت کوبنده است. ایران نشان داد که این اصول هیچ خاصیتی نداشته است و در حقیقت آن‌ها که حفاظت از رژیم صهیونیستی را بر مبنای این سه اصل می‌دانستند باید بدانند که این اصول دیگر کارایی لازم را ندارد. امروز رزمندگان محور مقاومت و جمهوری اسلامی با آنکه کشور غیر‌هسته‌ای هستند در برابر اسرائیل و بسیاری از کشور‌های هسته‌ای که از این رژیم حمایت می‌کنند پیروز شده و معادلات جهانی را بر هم زده‌اند.

رئیس انتشارات دانشگاه دفاع ملی تأکید کرد: رزمندگان اسلام با انجام عملیات طوفان الاقصی معادلات دفاعی در سرزمین‌های اشغالی و کل جهان را برهم زدند و این نشان داد که پیروز صحنه جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت است.

فتح‌الله‌کلانتری، عضو هیئت علمی دانشگاه دفاع ملی و سخنران دیگر این نشست به ساختار دفاعی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تمام لایه‌های پدافندی زمینی، هوایی و حتی لایه‌های دفاع هسته‌ای اسراییل که در سرزمین اشغالی از قبل ایجاد شده بود از کارایی لازم برخوردار نیست. این نشان می‌دهد به‌رغم اینکه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران هسته‌ای نیستند، اما بر کشور‌هایی با توان هسته‌ای فائق آمدند.

وی افزود: بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در جنگ ترکیبی به حدی رسیده که از بازدارندگی بسیار بالایی برخوردار است. دشمن از آخرین فناوری‌های خود برای دفاع از وعده صادق استفاده کرد، در حالی که جمهوری اسلامی از نسل قبلی سلاح‌های خود در عملیات استفاده کرد و نسل بهتر و جدیدتر سلاح‌های خود را هنوز رونمایی نکرده است.

در پایان این نشست از خدام حرم حضرت معصومه (س) دعوت شد تا به مناسبت تولد این بانو و روز دختر از پرچم حرم این حضرت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی کرده و هدایای تبرکی را به بازدیدکنندگان نمایشگاه اهدا کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *