کولیوند: جمعیت هلال‌احمر ۱۵ مرکز درمانی در خارج از کشور دارد/ ۲۰۰ مرکز توانبخشی در کشور فعال است

12:14 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۱۰۵
کولیوند: جمعیت هلال‌احمر ۱۵ مرکز درمانی در خارج از کشور دارد/ ۲۰۰ مرکز توانبخشی در کشور فعال است
رئیس جمعیت هلال‌احمر از فعالیت ۲۰۰ مرکز توابخشی در داخل کشور و ۱۵ مرکز درمانی در خارج از ایران توسط این جمعیت خبر داد.

خبرگزاری میزان _ پیرحسین کولیوند صبح امروز چهارشنبه ۱۹ اردببهشت ۱۴۰۳ در همایش گرامی‌داشت روز جهانی هلال‌احمر و صلیب سرخ گفت: در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ۴۶۰ هزار نفر را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به سه میلیون نفر رساندیم و نمونه کار این جوانان در متروپل، زلزله ترکیه و...  به عینه مشاهده شد.

کولیوند با تاکید بر ساماندهی گروه‌های جهادی بیان کرد: نه تنها گروه‌های جهادی، بلکه سپاه، بسیج و ارتش نیز در بزنگاه‌های حساس و تاریخی مانند سیل اخیر آمدند و همراه مدیریت هلال احمر تلاش کردند.

وی با اشاره به تلاش‌های تیم حقوقی هلال احمر تصریح کرد: در بحث حقوقی تمامی پرونده‌ها به نفع ما به اتمام رسید و تمامی مباحث بودجه‌ای را توسط تیم حقوقی سازمان هلال احمر پیش برده‌ایم.

کولیوند با بیان اینکه در حادثه زلزله ترکیه حضور بین‌المللی ما بسیار چشمگیر بود بیان کرد: سازمان امداد و نجات در ترکیه عالی‌ترین مدال افتخار را به سازمان هلال احمر ایران اهدا کرد. عالی‌ترین نشان صلیب سرخ را به ما اهدا کردند. این مهم به علم و دانش تخصصی هلال احمر بازمی‌گردد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: در نشست غزه که با سخنرانی رئیس محترم قوه قضاییه برگزار شد شاهد حضور بیش از  ۱۰۹ مهمان خارجی بودیم و ۲۱ کشور نیز به شکل برخط در این همایش حضور داشتند. 

کولیوند درباره حقوق داوطلبین توضیح داد: در گذشته حقوق نیرو‌های هلال احمر یک‌میلیون و دویست هزار تومان بوده است، اما هم اکنون علاوه بر افزایش حقوق بیمه هم هستند. 

وی بیان کرد: در گذشته ۱۰ بالگرد فعال بوده، اما هم‌اکنون پایگاه‌های هوایی گسترش یافته است. هم اکنون ۳۰۰ آمبولانس خریداری کردیم و در حال تجهیز است. ۶۰۰ خودرو نجات را ترخیص کردیم که مشکلات زیادی داشت، اما با هماهنگی با دولت ترخیص شد و در چند روز آینده به ناوگان اضافه می‌شود. هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دیگر نیز مهر و ابان ماه به هلال احمر اضافه خواهد شد. 

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد:  ۲۰۰ مرکز توانبخشی و ۱۵ مرکز درمانی در خارج از کشور داریم، هلال احمر اعضای بدن مصنوعی هوشمند تولید کرده و نمی‌گذاریم نسخه‌ای بدون دارو از داروخانه‌ها خارج شود. تولید دارو‌های گیاهی و سنتی نیز در آینده به خدمات هلال احمر اضافه می‌شود. 

کولیوند اضافه کرد: هدف امسال ما  هوشمندسازی، گسترش پایگاه ها، ساماندهی نیرو‌های هلال احمر است و تاکنون پژوه‌های  پژوهشی خوبی صورت گرفته است و کتاب‌هایی چاپ شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *