گفت‌وگو|

معاون دادستان تهران: اطلس آسیب‌های اجتماعی هر منطقه از تهران باید به دادستانی ارسال شود

10:45 - 27 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۴۵۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون دادستان تهران: اطلس آسیب‌های اجتماعی هر منطقه از تهران باید به دادستانی ارسال شود
معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران با اشاره به بررسی آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف تهران گفت: مقرر شده اطلس آسیب‌های اجتماعی هر منطقه از تهران ترسیم و به دادستانی مرکز ارسال شود.

ولی الله مهبودی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات دادستانی تهران در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و اقدامات حقوق عامه بیان کرد: دادسرای عمومی و انقلاب تهران اقدامات مختلفی در این راستا انجام داده و در حال پیگیری و آسیب‌شناسی مداخلات امنیتی و انتظامی کاهنده جرایم و تخلفات اتباع بیگانه، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اهتمام به حل مسائل شایع استانی، مطالبه‌گری ترک فعل دستگاه‌ها است.

نظارت الکترونیکی محکومان سابقه‌دار بزه سرقت

وی افزود: کاهش حوادث ترافیکی با پیگیری و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی جهت رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای، ریلی و ایمن‌سازی و بهبود محور‌های مواصلاتی و همچنین اقدام برای رفع مخاطرات و ایمن‌سازی مناطق، اماکن و ساختمان‌های پرخطر به ویژه مراکز عمومی، اداری و بیمارستانی، رصدو پایش هوشمند مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و خطرناک و مرتکبان جرایم مهم پس از اتمام حبس به ویژه نظارت الکترونیکی نسبت به محکومان سابقه‌دار بزه سرقت از دیگر اقدامات در دستورکار دادستانی تهران است.

تکمیل راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران یادآور شد: تکمیل راه‌اندازی مجتمع شناسایی کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موسوم به شوق زندگی و توسعه فعالیت مجتمع‌های شوق زندگی ایجادشده؛ ساماندهی کودکان کار و منع بکارگیری غیرقانونی اطفال و نوجوانان و گماردن آنان به تکدی‌گری و زباله‌گردی؛ حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر مثل کودکان کار و خیابان، کودکان فاقد سند هویتی و سجلی، اطفال و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست؛ از دیگر اولویت‌های در دستورکار است.

بیشتر بخوانید: 

معاون دادستان تهران: دادستانی تهران در صورت لزوم از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند/ معاون وزیر دادگستری: همکاری دادستانی تهران با شهرداری مناطق اتفاق مبارکی است

مهبودی عنوان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمیته‌ای به‌ همین نام تشکیل شده که اعضای آن را معاونین دادستان عمومی و انقلاب تهران تشکیل می‌دهند و ریاست این کمیته را اینجانب برعهده دارم.

تکلیف قانونی دادستانی در حفظ حقوق عامه 

وی با اشاره به تکلیف قانونی دادستانی در حفظ حقوق عامه و‌ پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: به همین منظور تلاش کردیم در مناطق مختلف تهران وارد شده و آسیب‌های اجتماعی هر منطقه را بررسی می‌کنیم.

تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران با اشاره به دستوراتی که قبلا در این رابطه صادر شده است، گفت: مقرر شده اطلس آسیب‌های اجتماعی هر منطقه از تهران ترسیم و به دادستانی مرکز ارسال شود تا با اولویت‌بندی، آسیب‌های اجتماعی در مناطق را کاهش دهیم و از بین ببریم.

بر همین اساس، روز چهارم اردیبهشت نشست حمایت از کودکان و نوجوانان، جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمجاز تفکیک زباله و ضایعات و پیشگیری از وقوع جرم در شهرداری منطقه ۱۹ با حضور عسکر جلالیان، معاون وزیر دادگستری، صادقی مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور، ولی الله مهبودی معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران، شهردار منطقه ۱۹ و تعدادی از مسئولان شهری و انتظامی برگزار شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *