رئیس کل دادگستری گیلان: برخی اوقات با صدور رای قضایی، خصومت پایان نمی‌پذیرد

12:08 - 13 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۱۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری گیلان: برخی اوقات با صدور رای قضایی، خصومت پایان نمی‌پذیرد
رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: آرای قضایی همیشه باعث پایان خصومت نمی‌شود، اما صلح و سازش خصومت‌ها را پایان می‌بخشد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در بازدید از شهرستان تالش در جمع علما و اساتیدحوزه علمیه اهل سنت شهرستان تالش حضور یافت.


حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان ضمن تبریک روز معلم اظهار داشت: ضرورت حرفه آموزی و علم توسط معلم صورت می‌گیرد و معلمی شغل انبیاست که وظیفه هدایت جامعه را بر عهده دارد.


وی همچنین روز جهانی کار و کارگر را گرامی داشت و افزود: نگاه دنیا به کارگر به عنوان ابزار کار است، اما اسلام عمل کارگر را عمل صالح معرفی می‌کند و او را مانند مجاهد فی سبیل الله می‌داند لذا در دین اسلام با نگاه متفاوتی از کارگر تکریم می‌شود.


رئیس شورای قضایی استان با بیان ضرورت حفظ وحدت در جامعه تصریح کرد: هرچه وحدت پایدارتر شود به همان اندازه از تفرقه افکنی و تهدید دشمنان در امان خواهیم بود.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: شیعه و اهل سنت در شهرستان تالش با مسالمت و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و از این جهت این شهرستان از مصادق حفظ وحدت در کشور است.


رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم (ص) است بیان کرد: گاهی حتی با صدور رای قضایی هم خصومت‌ها پایان نمی‌پذیرد، اما صلح و سازش همیشه فصل خصومت را به دنبال دارد.


وی در پایان از افزایش برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق در استان خبر داد و گفت: علما و فضلا می‌توانند با کمک به کاهش این آسیب‌ها دین خدا را یاری کنند و این از مصادیق عمل صالح است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *