رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در مسجد جمکران

17:08 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۱۰۸۰
تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام در مسجد جمکران
مراسم تدفین دو شهید گمنام با حضور مردم و خادمین آستان مقدس مسجد جمکران روز جمعه در این مسجد مقدس برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان- بعدازظهر روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه مصادف با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

این اقدام مهم فرهنگی و کم‌نظیر بیانگر این نکته است که الگو‌های عملی و واقعی انتظار و نصرت امام زمان عج همین شهدا هستند و آیه مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا به همگان یادآور می‌شوند.

تدفین شهدای گمنام فرصت بازخوانی ارادت شهدا به مسجد جمکران است چرا که بسیاری از شهدا به جمکران ارادت ویژه داشتند و در همین مسجد اذن شهادت خود را دریافت کردند و اساسا یکی از راه‌های شناخت جایگاه و منزلت جمکران، مطالعه سخنان و سیره عملی شهدا در قبال مسجد مقدس جمکران است.

همچنین این مراسم بیانگر رویکردی است که نشان می‌دهد برنامه‌های فرهنگی و مراسم مذهبی این مکان مقدس مسیر انقلابی‌تری را طی خواهد کرد و تدفین شهدای گمنام در مسجد مقدس جمکران آغاز یک حرکت فرهنگی و معرفتی است که به دستور تولیت مسجد مقدس جمکران قرار است با تدوین و جمع‌آوری مجموع تمامی سخنان، خاطرات و سیره عملی شهدا درباره این مسجد ادامه یابد.

یادآوری این بخش مشهور از وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی به مناسبت مراسم تدفین شهدای گمنام نیز ضروری است که «بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند»، آنچه سبب ماندگاری این حرم‌ها و اماکن مقدسی مثل مسجد جمکران شده، همین خون پاک شهیدان و همین شهدا بوده است، بنابراین این تدفین در مسجد مقدس جمکران، به نوعی سپاسگزاری از شهدا و اقدامات‌شان است. ضمن اینکه بازگشت این استخوان‌های متبرک و مسیری که این خون‌ها برای آن ریخته شده است به ما می‌گوید که حرکت آن‌ها برای حفظ اماکن مقدسی همانند مسجد مقدس جمکران بوده است و باید قدر اماکنی مثل مسجد مقدس جمکران را بیش از پیش دانست و برای حفظ، تکریم و توسعه آن قدم برداشت.

بسیاری از شهدا آرزوی دیدن چنین صحنه‌های میلیونی در مسجد جمکران را در ایامی که این مسجد مقدس کمتر شناخته شده بود، داشتند و اینک توفیق و زیارت این مکان مقدس به ما به ارث رسیده است و باید بسیار قدر بدانیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *