بررسی عملکرد شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در دیوان محاسبات کشور/لزوم توجه دقیق به هزینه کرد اعتبارات در حوزه حفظ و ذخیره منابع آب

15:18 - 11 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۸۶۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
بررسی عملکرد شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در دیوان محاسبات کشور/لزوم توجه دقیق به هزینه کرد اعتبارات در حوزه حفظ و ذخیره منابع آب
جلسه بررسی عملکرد شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در ادامه بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی در دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش دیوان محاسبات کشور، در این نشست علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور با اشاره به اهمیت توجه به حفظ و ذخیره منابع آب بر لزوم توجه دقیق به هزینه کرد اعتبارات در این زمینه تاکید کرد.

وی افزود: در برخی پروژه‌ها بیشترین اعتبارات صرف مطالعه می‌شود و این در حالی است که در اجرای کار عملیاتی با مشکل کمبود اعتبار مواجه می‌شوند که در این زمینه دقت نظر شود.

کامیار گفت: در موضوع ایجاد زیرساخت‌ها و مسائل مرتبط با حوزه آب نیازمند یک نگاه عمیق، دقیق و فنی هستیم تا طرح‌هایی که اجرا می‌شود نهایت تاثیرگذاری را داشته باشند.

کامیار همچنین خواستار شفاف سازی بیشتر پروژه‌های عمرانی در صنعت آب و انرژی‌های نو شد و گفت: در این زمینه نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر و بهتری هستیم تا مردم در جریان این خدمات قرار بگیرند.

دادستان دیوان محاسبات کشور در مورد ابهاماتی که در مورد سدّ گُتوَند مطرح است، گفت: شرکت توسعه منابع آب به ابهامات موجود پاسخ دقیق و کارشناسانه دهد.

در این جلسه کریم شیبانی یکتا مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نیز با قدردانی از رئیس کل دیوان محاسبات، دادستان و معاونین این نهاد نظارتی در راستای گره‌گشایی و رفع مشکلات دستگاه‌های اجرایی به تشریح اقدامات صورت گرفته و برخی از چالش‌های مهم بخش صنعت آب کشور پرداخت.

بررسی آخرین وضعیت سد‌های در دست بهره‌برداری، ساخت و در دست مطالعه از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *