بیش از یک میلیارد تومان کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان بوشهر جمع آوری شد

14:32 - 11 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۸۲۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
بیش از یک میلیارد تومان کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان بوشهر جمع آوری شد
رئیس دادگستری بوشهر گفـت: با کمک‌های صورت گرفته یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان کمک نقدی برای زندانیان جمع‌آوردی شده است.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز رئیس دادگستری استان بوشهر در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری را از اولویت‌های دستگاه قضا دانست و گفت: جایگاه و ثواب این کمک‌های خیر بسیار بالا است و اجر معنوی آن در زندگی خیرین پدیدار می‌شود و خدمات و تلاش خیرین در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کار بسیار مهم و بزرگی محسوب می‌شود.

مهرانگیز افزود: دراین جشن گل‌ریزان کمک‌های قابل توجهی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت شد که این همکاری مردم دیلم ستودنی است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی هر ماه با حضور در یکی از شهرستان‌ها ضمن بررسی مشکلات زندانیان و خانواده آنان زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی با مشارکت مردم فراهم می‌شود. 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه توجه ویژه‌ای برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های استان بوشهر شده است گفت: قضات، مسئولان دادگاه‌ها و دادستان‌ها در همه نقاط استان بوشهر به‌صورت مداوم از زندان‌ها بازدید کنند و ضمن توجه به مطالبات زندانیان از همه ظرفیت‌های قانونی برای آزادی آنان استفاده کنند.

مهر انگیر افزود: با کمک‌های صورت گرفته مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع آوری شد که برای حمایت از زندانیان و آزادی آن‌ها از زندان استفاده می‌شود.

وی ضمن تشکر و قدردانی از کلیه خیران افزود: در حال حاظر ۱۷۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در زندان به سر می‌برند که منتظر آزادی هستند و خیرین و نیکوکاران این امر مهم را مد نظر قرار دهند و یاری‌گر آن‌ها نیز باشند.

مهرانگیز به میزان آزادی سال گذشته اشاره داشت و گفت: در سال گذشته از محل همین کمک‌های خیرین و نیکوکاران استان بوشهر ۱۳۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی با پرداخت بدهی آنان از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده خود برگشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *