رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رمضی: ورزش کارگری چون حاشیه ندارد، مظلوم است/ تیمداری واحد‌های صنعتی به این ورزش آسیب می‌زند

10:12 - 10 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۵۶۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رمضی: ورزش کارگری چون حاشیه ندارد، مظلوم است/ تیمداری واحد‌های صنعتی به این ورزش آسیب می‌زند
رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: ورزش کارگری خیلی مظلوم است چراکه حاشیه ندارد و کمتر به آن توجه می‌شود.

خبرگزاری میزان - جواد رمضی، رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ابتدا هفته کارگر را به همه کارگران و خانواده محترمشان تبریک می‌گویم. از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که همواره پرتلاش ظاهر شدند و در جهت حفظ ارزش‌های ملی و کمک به ورزش کشور زحمت کشیدند و در این راستا به ما لطف داشته‌اند.

وی افزود: فدراسیون کارگری بیش از نیم قرن سابقه فعالیت دارد و از بعد ساختاری به یک بلوغ مطلوب رسیده و بدون تردید اگر در خصوص اهمیت پرداختن به ورزش کارگری بپردازیم خیلی مسائل، ضرورت‌ها و فاکتور‌ها وجود دارد تا مسئولین و جامعه کارگری نسبت به این مقوله منفعل نباشند و برای ورزش و فعالیت بدنی اهمیت خاص داشته باشند. عواملی وجود دارد که با رفع آن ورزش کارگری می‌تواند سیر قابل توجهی داشته باشد و اثر مثبتی در جامعه بگذارد. جامعه کارگری، جامعه کثیری است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: از ورزش کارگری در این مقطع باید حمایت بیشتری شود و ما باید زیرساخت‌ها را توسعه دهیم. از مقامات می‌خواهم که یک نگاه ویژه‌ای به این ورزش شود که در نوع خود یک سرمایه‌‌گذاری بزرگ است. اقدامات در سال‌های گذشته خوب بوده، اما در برهه‌ای موفق نبوده است و تکالیف مهم ورزش از سوی کارفرما به فراموشی سپرده شده است. خواهشم این است که حرکت واقعی به این امر انجام شود. جامعه ورزش نیاز دارد درباره معافیت مالیاتی یک بازنگری صورت بگیرد. در بخش معافیت مالیاتی حامیان ورزش حذف شده است. تقاضای من این است مسئولین بازنگری داشته باشند و ورزش کشور به ویژه ورزش کارگری نگاه ویژه داشته باشند.

رمضی تصریح کرد: یک آسیب جدی که در بحث ورزش کارگری وجود دارد بحث تیمداری واحد‌های صنعتی است در حالی که نباید این موضوع به ورزش کارگری آسیب برساند. این‌ها خوب است در حالی که کار به حد مطلوب دیده شده باشد و در بحث رابطه صنعتی واحد‌ها درگیر تیم‌های صنعتی شدند و در صورتی که حق ورزش کارگری این است که حقوق کارگران را در ورزش در بحث نشاط رسیدگی شود. این یک نوع برگشت به عقب است و  به بحث سلامت این ورزش آسیب جدی می‌زند.

وی ادامه داد: ورزش کارگری خیلی مظلوم است چراکه حاشیه ندارد و کمتر به آن توجه می‌شود. برای ورزش کارگری باید فرهنگ‌سازی کرد. ورزش کارگری باید در جامعه کارگری نهادینه شود. رسانه یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های موجود برای این کار است. این فرصت فرصت خوبیست که به ورزش کشور کمک کند. علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد رسانه برای انعکاس ضرورت ورزش کارگری می‌تواند به ما کمک کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: در سال جاری برنامه متعددی را در بخش ورزشی پیش بینی کردیم. ۶۱ ورزش ملی را در بخش آقایان و بانوان برگزار کردیم و سعی کردیم بین آقایان و بانوان عدالت محور باشیم. شاخص آن اعزام بانوان کوه نورد به قله‌های آرارات است و این به نظرم برای نخستین بار است که از فدراسیون ورزش کارگری به کشور ترکیه و یک کشور خارجی اعزام می‌شوند و مطمعن هستیم کسانی که حضور دارند افراد حرفه‌ای و قابلی هستند.

رمضی در ادامه با اشاره با اعزام تیم کارگری به مسابقات جهانی ایتالیا گفت: ما ۱۲۰ نفر از کاروان را به کشور ایتالیا اعزام خواهیم کرد. ۹ شرکت را در قالب ۱۹ تیم و ۸ رشته به مسابقات اعزام خواهیم کرد. این شرکت‌ها شرکت‌هایی هستند که همواره در ورزش کارگری فعال بودند و ما را حمایت کردند.اگر توفیقی حاصل شود در رشته‌های کاراته، جودو، والیبال، والیبال ساحلی و وزنه‌برداری به رقابت‌های بین‌المللی در قالب تیم ملی اعزام کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: تلاش می‌کنیم که در شرکت‌ها فعالیت بدنی را آغاز کنیم و مهم‌تر از آن این است که دوشنبه‌ها در کارخانه جات ورزش صبحگاهی داشته باشند. ما برای اولین بار می‌خواهیم لیگ کارگری را آغاز کنیم. لیگ تنیس روی میز را برای اولین بار است که می‌خواهیم برگزار کنیم. امسال سعی کردیم که در شرایط بهتری این لیگ را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری گفت: در مسابقات ورزش کارگری در سال قبل ۲۱ تیم بودند و برآوردی که از امسال داریم این است که ۴۰ تیم حضور داشته باشند. برای این این مسابقات را برگزار کردیم و انگیزه مان این است که حضور پرشوری در مسابقات بین‌المللی داشته باشیم و این برای آن‌ها خیلی مهم است تا بتوانند برند خودشان را نشان دهند. تصمیم داریم که شبکه آیوتیوی را بیاوریم تا به صورت زنده مسابقات بین‌المللی ما را پخش کنند. رایزنی‌هایی را هم با شبکه ورزش داشتیم تا مسابقات لیگ ما را به صورت زنده پخش کنند. جوایز بسیار خوبی داریم برای کسب مقام در مسابقات و این برای شرکت‌ها بسیار مفید خواهد بود که برندشان را به نمایش بگذارند.

احتشام‌زاده: نشان دادیم کارگران چقدر در ورزش توانایی دارند

مجید احتشام‌زاده نیز در این نشست اظهار داشت: از حضور اصحاب رسانه در این نشست تشکر ویژه دارم و سلام می‌کنم به تمان کارگران زحمت کش در جای جای کشور ایران. ورزش کارگری از اهمیت بالایی برخوردار است و ما خداراشکر توانستیم در رشته‌های مختلف ورزش در جوامع بین‌المللی مدال‌های رنگارنگ کسب کنیم و نشان دهیم کارگران چقدر در ورزش توانایی دارند.

وی در ادامه افزود: ۱۴ میلیون کارگر در کشور داریم که با خانواده‌هایشان چیزی حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و این برای ما حائز اهمیت است. همواره تلاش می‌کنیم که در ابعاد مختلف این عزیزان را حمایت کنیم. کارگران سرمایه‌های کشور هستند و جزو اقشار زحمت‌کش جامعه ملی محسوب می‌شوند و این باعث می‌شود تا ما همواره بیشترین دغدغه‌مان رسیدگی و حمایت از این عزیزان باشد.

احتشام‌زاده قهرمان تنیس روی میز کشور در ادامه تصریح کرد: فدراسیون ورزش کارگری با کسب ۴۸ درصد آرا شاهکار کردن و آقای رمضی در این بحث رکورد خوبی زدند و این قطعا به این دلیل است که وی در گذشته کارنامه خوبی داشته و این نشان می‌دهد که فدراسیون کارگری جایگاه خودش را به دست آورده که امیدوارم با کمک اصحاب رسانه به آن‌چیزی که می‌خواهیم در سطح بین‌الملل برسیم.

در انتهای این نشست نیز از لباس ملی‌پوشان برای مسابقات جهانی رونمایی شد.

 

رمضی: ورزش کارگری چون حاشیه ندارد، مظلوم است/ تیمداری واحد‌های صنعتی به این ورزش آسیب می‌زند

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *