رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

«دورت بگردم» به‌زودی منتشر می‌شود

10:28 - 10 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۵۵۱
«دورت بگردم» به‌زودی منتشر می‌شود
جدیدترین اثر فائضه غفارحدادی با عنوان «دورت بگردم» توسط انتشارات شهید کاظمی به‌زودی منتشر می‌شود.

خبرگزاری میزان - «دورت بگردم» اثر جدید فائضه غفارحدادی، یک سفرنامه حج است؛ اما نه از آن‌ها که دائم در معنویات سفر و توضیح فلسفه مناسک حج ذوب می‌شوند و قلمبه سلمبه حرف می‌زنند. دورت بگردم یک سفرنامه خودمانی حج است. یعنی نویسنده شما را همسفر آسان و سخت و خنده و گریه و اندورنی و بیرونی سفر چهل‌روزه خودش می‌کند. آن قدر که شما هم وقتی آخر کتاب می‌خواهید از کعبه خداحافظی کنید بلند داد بزنید: «دورت بگردم! خیلی خوش گذشت! بازم می‌یام حتما!»

تفاوت «دورت بگردم» با سفرنامه‌های دیگر حج بیشتر به جنس دغدغه و نوع نگاه نویسنده درباره حج مربوط است که در طول سفر آن را ارتقا می‌دهد و تکمیل می‌کند.

در بخشی از کتاب آمده است: چشم شرطه‌ها روشن! زنی گعده زیارتنامه خوانی گرفته بود جلوی بقیع. آن هم به انضمام روضه‌های ناخودآگاه. زیارت که تمام شد چشم همه خیس بود. بلند شدیم. یکی از پیرزن‌ها تشکر کرد. لهجه یزدی داشت. گفتم: «حاج خانوم! شما دعا کنید. ما آمین می‌گیم.» و پیرزن انگار یک عمر برای این لحظه تمرین کرده بود. برگشت سمت بقیع. پر چادر تیره با گل‌های ریزش را زد زیر بغلش و دو دستش را آورد بالا. فهرست دعاهایش بسته طولانی و متنوعی بود از فتنه‌های آخرالزمان و گلایه از آقایی که نمی‌آید تا خوب‌شدن گاو مش سکینه؛ و همه را چنان با سوز دل و تضرع گفت که حس کردم از تمام سفر حجم فقط دعا‌های این پیرزن مستجاب شود، کافی است و چیز دیگری نمی‌خواهم. به فاطمه گفتم امروز همه پاکت را بدین این پیرزن. مجلس اصلی را او گرداند.

کتاب «دورت بگردم» به‌زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و به سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *