رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد

9:27 - 10 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۵۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
رفتار پلیس آمریکا و همچنین مدیران دانشگاه‌ها نسبت به دانشجویان معترض نشان می‌دهد که آزادی بیان صرفا یک شعار ساختگی است.

خبرگزاری میزان - در بحبوحه افزایش اعتراضات علیه جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، صد‌ها دانشجو و اساتید دانشگاه‌های معتبر آمریکا با وجود بازداشت‌های گسترده و اقدامات انضباطی با مدیران و نیرو‌های امنیتی روبرو می‌شوند.

تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز علیه جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، در دانشگاه‌های آمریکا با خشونت پلیس و صد‌ها بازداشت علیه دانشجویان و اساتید روبرو شده است.

جیل استین، یکی از نامزد‌های ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب سبز، از جمله کسانی بود که در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس بازداشت شدند. 

استین برای نشان دادن همبستگی با دانشجویانی که اردوگاه ایجاد کرده بودند در این تظاهرات شرکت و اعلام کرد که قصد دارد تا زمانی که دانشگاه واشنگتن به خواسته‌های مختلف از جمله تحریم موسسات دانشگاهی رژیم صهیونیستی پاسخ ندهد، در این تظاهرات حضور خواهد داشت. 

 

 

المیادین نوشت که پلیس آمریکا بازداشت‌های گسترده‌ای را در دانشگاه‌های سراسر این کشور انجام داد و برای سرکوب معترضانی که در بحبوحه جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه از تجهیزاتی مانند محرک‌های شیمیایی، شوکر‌ها و گلوله‌های لاستیکی استفاده کرده است.

منابع رسانه‌ای می‌گویند که بازداشت‌ها در روز‌های گذشته افزایش یافته است. 

اتهامات یهودی‌ستیزی در رسانه‌های آمریکا بیداد می‌کند تا مواضع حامیان فلسطین یا هرگونه محکومیت جنگ علیه غزه را ساکت کنند.

المیادین اضافه کرد: دانشگاه‌های آمریکا به جای حمایت از حقوق دانشجویان خود برای اعتراض مسالمت‌آمیز و ایجاد محیطی مساعد برای گفتمان حمایت‌شده از سوی متمم اول قانون اساسی آمریکا، تسلیم فشار‌های اهداکنندگان مرفه و اعضای کنگره شدند. آن‌ها سرکوب تظاهرکنندگان دانشجویی را انتخاب کردند.

 

 

شینهوا هم نوشت: در حالی که جهان با وحشت به تماشای فیلم پلیس آمریکا در سرکوب وحشیانه اعتراضات دانشجویی می‌پردازد، به طرز دردناکی آشکار می‌شود که حمایت آمریکا از آزادی بیان یک شعار ساختگی است.

دانشجویان و استاید معترض هدف آزار و اذیت، تهدید به مرگ، کلیشه‌سازی و رفتار نابرابر و سپس گاز اشک‌آور، ماشین‌های آب‌پاش و گلوله‌های لاستیکی قرار می‌گیرند.

با اقدامات شدید و خشونت‌آمیز مدیران دانشگاه‌ها و پلیس، وضعیت دانشگاه‌ها وخیم شده است.

فیلم‌هایی که افسران پلیس را نشان می‌دهد که معترضان را مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند، دانشجویان را روی زمین می‌کشند و آن‌ها را با دستبند می‌برند، در رسانه‌های اجتماعی سرازیر شده است.

صد‌ها دانشجو و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها بازداشت شدند. اکنون این درام ادامه دارد و دانشگاه‌های بیشتری به تبعیت از دانشگاه کلمبیا به اعتراضات پیوسته‌اند.

دانشجویانی که اعتراضات مسالمت‌آمیز برگزار می‌کنند از سوی پلیس مسلح و رسانه‌های آمریکایی به‌عنوان مجرمانی که مستحق سرکوب هستند، معرفی شده‌اند.

مقامات کاپیتول هیل (کنگره) آن‌قدر سریع عمل کردند که این اعتراضات را یهودی‌ستیزانه تعریف کنند، دانشجویان را به‌خاطر اعتراضاتشان به آن‌چه در فلسطین می‌گذرد، سرزنش و بدون ارائه حتی یک مدرک منشا این اعتراضات را عوامل خارج از آمریکا معرفی کردند.

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس در رسانه‌های اجتماعی نوشت: بازداشت‌ها در حال حاضر انجام می‌شود و تا زمانی که جمعیت متفرق شوند ادامه خواهد یافت. جای معترضان در زندان است.

ابوت در ادامه مدعی شد: یهودی‌ستیزی در تگزاس قابل تحمل نخواهد بود. دانشجویانی که در هر کالج یا دانشگاه دولتی در تگزاس به اعتراضات مملو از نفرت و یهودی‌ستیز می‌پیوندند، باید اخراج شوند.

سیاستمداران افراطی آمریکا معترضان را افراد خشن، خطرناک و افرادی که قصد تصرف آمریکا را دارند معرفی کردند. 

یواس‌ای تودی در گزارشی نوشت: این ادعا‌ها مشابه چیزی است که پس از تظاهرات مسالمت‌آمیز علیه خشونت پلیس در سال ۲۰۲۰ پس از قتل جورج فلوید مطرح شده بود.

این تصویر تحریف شده نه‌تن‌ها در خدمت شیطان جلوه دادن معترضان است، بلکه روایتی را تداوم می‌بخشد که مشروعیت اعتراضات آن‌ها را تضعیف می‌کند. 

تقریباً ۴ سال پس از تراژدی فلوید، با وجود اعتراضاتی که یکی پس از دیگری برانگیخته می‌شود، تغییر در رویکرد پلیس همچنان مبهم باقی مانده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *