معاون تقنینی معاونت پارلمانی: باید از قانون اساسی در چارچوب وظایف و رسالت خود صیانت کرد

16:43 - 09 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۴۷۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون تقنینی معاونت پارلمانی: باید از قانون اساسی در چارچوب وظایف و رسالت خود صیانت کرد
معاون امور تقنین معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، مدیران کل و معاونین پارلمانی دستگاه‌های اجرایی را سنگربانان صیانت از قانون در کشور دانست.

خبرگزاری میزان - سید علی ادیانی در نشست هم اندیشی مسوولان معاونت تقنینی با مدیران کل امور مجلس دستگاه‌های دولتی با قدردانی از تلاش‌های آنان بر ضروت حفظ آمادگی برای تعامل و همکاری با مجلس دوازدهم که از حدود یکماه آینده آغاز به کار خواهد کرد، گفت: باید خودمان را در چارچوب ظرفیت‌های قانونی برای تعامل و همکاری هرچه بیشتر و بهتر با نمایندگان مجلس آتی آماده کنیم. 

وی با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه تقنین اظهارداشت: اگر حوزه تقنین ضعیف باشد بی‌تردید حوزه نظارت نیز با مشکل جدی مواجه خواهد بود لذا باید سال ۱۴۰۳ را سال تقنین قرار دهیم و این کار مثل تقویت حوزه نظارت است. 

معاون امور تقنینی در ادامه مستند سازی دستاورد‌های اجرای لوایح و طرح‌هایی که با همت دولت و مجلس به قانون تبدیل شده، را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است روند تدوین لوایح و تبدیل آن به قانون و آثار و برکات قوانینی که آیت الله رئیسی در این مدت برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده است، در قالب هنرمندانه تدوین و برای آگاهی افکارعمومی اطلاع رسانی شود. 

وی با تاکید بر اهمیت تبیین و اطلاع رسانی از برنامه‌ها و دستاورد‌های دولت مردمی دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: این دولت دستاورد‌ها و حرف‌های زیادی برای ارائه به مردم دارد که اطلاع از آن روحیه امید را در جامعه تقویت می‌کند لذا برای غلبه بر ضعف در حوزه اطلاع رسانی ضرورت دارد هر دستگاه و وزارتخانه‌ای، فعالیت‌های تخصصی مربوط به خود بویژه طرح‌ها و لوایحی که منجر به قانون شده است را مستند سازی و با استفاده از بهترین شیوه‌ها به اطلاع افکارعمومی برساند.

ادیانی ضرورت تعیین راهبرد‌های اساسی در مسیر حرکت معاونین و مدیران امور مجلس را حائز اهمیت دانست و گفت: باید اولویت‌های کاری و برنامه‌های تقنینی معاونین امور مجلس و مدیران کل وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیل قوه مجریه در سال جاری به روشنی تدوین شود.

وی در ادامه خواستار مستند سازی «دستاورد‌های اجرای قانون» توسط هر دستگاهی که در دولت سیزدهم، قوانین مجلس توسط رئیس جمهور به آن‌ها ابلاغ شده است شد و افزود: دستگاه‌ها مکلفند قوانینی که ناشی از لوایح دولت یا طرح‌های مجلس بوده را با تصویر سازی و با بهره گیری از هر روش هنری و تبلیغی به نحو فاخر تهیه و در رسانه‌ها، حلاوت اجرای قانون را در عرصه پیشرفت کشور و خدمت رسانی به مردم به اطلاع مردم، اصحاب رسانه، نخبگان و مدیران جامعه برسانند.

ادیانی همچنین از مدیران امور مجلس خواست برنامه ریزی لازم در راستای شناسایی خلا‌های قانونی و تهیه لوایح مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به وضع قانون دارد، با تاکید بر «لایحه محوری» و غلبه لایحه بر طرح در تدوین قوانین در مجلس، انجام دهند.

معاون تقنین معاونت پارلمانی رئیس جمهور همچنین اهتمام دستگاه‌ها بر افزایش نشست‌های تخصصی با محوریت «دانش پارلمانی» و برقراری جلسات دوره‌های آموزشی برای کارکنان امور مجلس و دیگر کارکنان در موضوعات اسناد بالادستی، قانون اساسی، آیین‌نامه داخلی مجلس، آیین‌نامه داخلی دولت، دستورالعمل روابط دولت ومجلس را مورد تاکید قرار داد.

ادیانی در ادامه با ابراز خرسندی بخاطر حضور و فعالیت در معاونت امور مجلس ریاست جمهوری اظهارداشت: حدود دو سالی که در معاونت پارلمانی ذیل مدیریت دکتر حسینی مشغول فعالیت شده‌ام از افتخارات زندگی‌ام است که در کنار پاک دامنترین، پاک دست‌ترین و نیکان حضور دارم که در دیانت و اخلاص و توانمندی آن‌ها هیچ تردیدی وجود ندارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان اینکه غم بارترین و غبارآلودترین جنگ روانی در حدود ۸ ماه قبل از انتخابات مجلس دوازدهم براه انداخته شد، خاطرنشان کرد: حضور شگفت انگیز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بویژه روز قدس که برخلاف همه تصورات بود تمام نقشه‌ها شوم و باطل معاندین و بدخواهان ملت ایران را نقش بر آب کرد. 
ادیانی در ادامه با قدردانی از هماهنگی بی‌نظیر میدان و دیپلماسی که عملیات وعده صادق را با موفقیت به اجرا درآوردند اظهارداشت: دراین عملیات میدان و دیپلماسی با پشتوانه حقوق بین الملل و مستند به منشرو سازمان مللل سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی و حامیانش نواختند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *