گفت‌وگو|

مفاهیم ارزشمند دینی را با زبانی ساده انتقال دهیم

7:23 - 07 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۸۸۸
مفاهیم ارزشمند دینی را با زبانی ساده انتقال دهیم
یک نویسنده کتاب فرهنگ‌سازی در حوزه دین به کمک تولید کتاب با مفاهیم و محتوای ارزشمند دینی مهم خواند و استفاده از زبانی ساده برای بیان اطلاعاتی را اثرگذار خواند.

توران ساکی مفرد در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره مضمون کتاب «بهترین مسافر من» گفت: این اثر از زاویه دید کشتی کوچکی ماجرای سفر و ازدواج نرجس خاتون با امام حسن عسگری (ع) را روایت می‌کند. این کتاب با تصویرگری‌های زیبا برای گروه سنی ۶-۱۰ سال نوشته شده است.

وی ادامه داد: من عضو گروه نویسندگی کودکان هستم و با هدف تامین محتوا در حوزه دین فعالیت می‌کنم. برای همین تلاش دارم تا اطلاعات مستند را با زبانی کودکان انتقال دهم. در این داستان هدف معرفی خانواده امام زمان (عج) و چگونگی شکل‌گیری این خانواده ارزشمند است، پس بیان این نکات با زبانی جذاب برای کودکان را در دستور کار قرار دادم، بنابراین در ابتدای داستان شاهد گفت‌وگوی کشتی‌ها و شناور‌های روی آب شروع هستیم.

ساکی مفرد تاکید کرد: تولید اثر تنها زمانی می‌تواند ارزشمند باشد که کتابی با محتوا و انتقال دهنده اطلاعات و تجربه را تدوین کرده باشد. نگاه از دید کودکان قالب خاص را طلب می‌کند پس از این شیوه می‌توان برای انتقال فرهنگ دینی استفاده کرده و ذهن کودک را از همان ابتدا با مفاهیم ارزشمند دینی درگیر کرد.

ایننویسنده کتاب کودک در مورد منابع مورد استفاده برای نوشتن کتاب «بهترین مسافر من» گفت: عموما منبع ما یکی از کتاب‌های بزرگان دینی با عنوان «مجمع المصائب» است که البته برای بزرگ‌سالان نوشته‌شده، اما ساده‌نویسی و به کارگیری زبان کودکانه می‌تواند آن را برای گروه سنی کودک و نوجوان آماده کند.

وی با تاکید بر اینکه خود معلم است و تجربه انتقال اطلاعات به کودکان را دارد افزود: ضمیر صاف و پاک کودکان همیشه این زمینه را فراهم می‌کند که هرگونه فرهنگ‌سازی را از دوران کودکی آغاز کرد؛ بنابراین توسعه فرهنگ مذهبی باید از همین زمان آغاز شود. کتاب موجود تلاش دارد تا زمینه را برای آشنایی کودک با مبحث امام زمان (عج) و در عین حال انتظار فراهم کند برای من افتخار است که بتوانم حتی یک کودک را متوجه جایگاه حضرت ولیعصر (عج) کنم.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *