مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد

15:05 - 03 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۴۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز در فرابورس آغاز و در نهایت خرید سهام به‌طور رسمی از سوی خریداران انجام شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شادا محمود قامت، معاون واگذاری سهام و دارایی‌ها در مورد واگذاری باشگاه‌های دولتی استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: مطابق تاریخ آگهی عرضه و اطلاعیه منتشر شده فرابورس، امروز (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) روز عرضه این دو باشگاه بود؛ با همه هماهنگی‌های انجام شده در قبل و مجوز‌های اخذ شده بابت همه متقاضیان جهت عرضه، ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه معامله شد.

وی قیمت‌های این دو باشگاه را تشریح کرد: برای باشگاه استقلال قیمت هر سهم سه هزار و ۰۴۶ ریال با ارزش پایه کل تقریبا ۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان است و برای باشگاه پرسپولیس قیمت هر سهم سه هزار و ۵۸۰ ریال با ارزش پایه کل تقریبا سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهام‌ها معامله شد.

قامت تصریح کرد: فردا مقدمات و تشریفات مربوط به انعقاد قرارداد و واریز نقدی انجام خواهد شد و سپس بعد از طی این مراحل  قطعیت معامله در سامانه معاملات فرابورس انجام می‌شود و انتقال سهم بین مالکین قبلی سهام که وزرات ورزش و جوانان است و خریداران فعلی صورت می‌گیرد.

معاون واگذاری سهام و دارایی‌ها در پایان ابراز امیداری کرد تا آن محدودیتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد مالکیت دو باشگاه دارند، برطرف شود.

گفتنی است براساس هماهنگی‌های انجام شده، ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن شامل شرکت‌های پتروشیمی شهید تندگویان، بوعلی، پارس و بندرامام خمینی و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز توسط بانک‌های شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین انتقال پیدا کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *