«پلیس تراز» به بازار نشر آمد

15:07 - 03 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۴۴۲
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
کتاب «پلیس تراز» با هدف تبیین الگوهای رفتاری و گفتاری پلیس تراز در مواجهه با بی‌حجابی و دیگر آسیب‌های اجتماعی به قلم سید حسین اسحاقی از سوی انتشارات خادم الرضا منتشر شد. 

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی انتشارات خادم الرضا، محمد جواد حیدرزاده در گفت‌وگویی از چاپ کتاب «پلیس تراز» توسط این نشر خبر داد و گفت: کتاب «پلیس تراز» به قلم سید حسین اسحاقی با هدف تبیین الگوهای رفتاری و گفتاری پلیس تراز در مواجهه با بی‌حجابی و دیگر آسیب‌های اجتماعی در ۲۲۰ صفحه به نگارش درآمده است. 

وی تصریح کرد: این کتاب مشتمل در سه فصل «مفهوم‌شناسی و پیش‌نیازها»، «انتظار رفتار حکیمانه و نه حاکمانه از پلیس تراز در مواجهه باناهنجاری‌ها» و «عرصه تعاطف و تعامل پلیس با مردم» تدوین شده است. 

مدیر انتشارات خادم الرضا (ع) افزود: در فصول این کتاب به تبیین موضوعاتی نظیر مهم‌ترین عوامل بدحجابی و بی‌حجابی، تأثیر الگوها در ترویج فرهنگ حجاب، نحوه تعامل رفتاری و گفتاری پلیس با دیگران از منظر قرآن و اهل‌بیت (ع)، تکریم شخصیت و پاسداشت کرامت انسانی افراد، برخورد مؤدبانه و اخلاق‌مدارانه و امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده است. 

حیدرزاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما باید نیروی انتظامی در تراز جمهوری اسلامی و دولت اسلامی و یک جامعه اسلامی و قرآنی داشته باشیم»، گفت: این کتاب به دنبال ترسیم نقشه راهی برای برای دستیابی به مؤلفه‌های یک پلیس تراز و تحقق منویات مقام معظم رهبری و پیوند رفتار و گفتار حکیمانه پلیس با آموزه‌های قرآن و عترت است. 

وی با بیان اینکه نحوه رفتار پلیس باید به عنوان مؤثرترین نماد برای تربیت اجتماعی تلقی شود و از سبک و سیاقی برگرفته از متون و آموزه‌های دینی پیروی شود، گفت: در این اثر تأکید شده که پلیس در مورد حجاب باید مشی عالمانه، قانون‌مدارانه و اخلاق‌مدارانه را پیشه خود سازد و رویکرد راهنمایی بر برخورد قهری اولویت داشته باشد. 

مدیر انتشارات خادم الرضا افزود: این کتاب بر مبنای تعیین مؤلفه‌ها و شاخصه‌های گفتار و رفتار حکیمانه پلیس تراز بر اساس آموزه‌های قرآن و روایات تدوین شده است. 

حیدرزاده تصریح کرد: از آنجا که طبق قانون باید استانداردی برای گفتار و رفتار پلیس تعریف و اجرا شود تا شأن و منزلت مردم در برابر مأموران به عنوان الگوی قانون‌مداری رعایت شود، تلاش شده شاخص‌های رفتاری و گفتاری پلیس تراز در این اثر تبیین شود. 

وی افزود: در تدوین این کتاب و پژوهش نحوه برخورد حکیمانه پلیس با مردم در جامعه اسلامی، از روش اسنادی و کتابخانه‌ای استفاده شده است. 

مدیر انتشارات خادم الرضا اضافه کرد: در شرایط کنونی که نظام اسلامی داعیه‌دار مدیریت جهانی است، مسئله الگوسازی و طراحی یک الگوی کاربردی برای برخورد حکیمانه پلیس با مردم برای جامعه امروز بسیار ضروری است تا الگو و سبکی شایسته و قابل تأسی برای مشتاقان راه و رسم انقلاب اسلامی در سراسر جهان فراهم آید. 

حیدرزاده در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی انتظامی، گفت: در این اثر کوشیده شده ضمن پاسداشت خدمات و زحمات نیروهای خدوم انتظامی، توصیه‌هایی در پیشبرد اهداف و وظایف سازمانی و اخلاقی این عزیزان ارائه شود که به یقین عزت نظام جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت. 

مدیر انتشارات خادم الرضا در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب «پلیس تراز» و بهره‌مندی از تخفیف ۲۰ درصدی به سایت انتشارات خادم‌الرضا به نشانی https://khademolreza.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۷۴۶۱۲۰۵ و ۰۲۵۳۷۷۳۱۲۶۵ ارتباط بگیرند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *