رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیرعبداللهیان: ناکارآمدی شورای امنیت سبب شد تنها گزینه‌ ایران دفاع مشروع از خود شود

23:16 - 30 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۸۳۵
امیرعبداللهیان: ناکارآمدی شورای امنیت سبب شد تنها گزینه‌ ایران دفاع مشروع از خود شود
وزیر امور خارجه در نیویورک با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه  در ادامه رایزنی‌ها و ملاقات‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی عملیات نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه مواضع نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع و حقوق بین‌الملل را تشریح کرد و گفت: با وجودی که ایران قادر بود این عملیات را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفا آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار داده شد که از آنجا حمله به سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفته بود.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل در کمک به مردم فلسطین، اظهار کرد: ناکارآمدی شورای امنیت و عدم محکومیت حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، موجب شد تنها گزینه‌ای که در برابر کشورم باقی بماند، دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی بود.

وزیر امور خارجه ضمن یادآوری این که امنیت منطقه برای ایران از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و متحدانش در حال قتل‌عام و نسل‌کشی کودکان و زنان بی‌دفاع فلسطینی در غزه است.

امیرعبداللهیان از رویکرد و تلاش‌های مثبت دبیر‌کل سازمان ملل برای توقف جنگ علیه غزه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم فلسطین قدردانی کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات و تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل در تحقق امنیت پایدار منطقه استقبال می‌کند.

در این دیدار، آنتونیو گوترش، با اشاره به عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم اسرائیل، خواستار تداوم خویشتن‌داری از سوی طرف‌های درگیر در مناقشات منطقه شد؛ دبیرکل سازمان ملل بار دیگر هرگونه حمله و تعرض به اماکن دیپلماتیک را به شدت محکوم و تاکید کرد اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند.

گوترش در این این دیدار همچنین ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار کرد: سازمان ملل خواستار تنش‌زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت به‌کار می‌گیرد.

دبیرکل سازمان ملل یادآوری کرد: در حال حاضر تمرکز جامعه بین‌المللی بر  آتش‌بس فوری در غزه و پایان فوری جنگ متمرکز است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *