رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دیدار وزیران امور خارجه ایران و اردن در نیویورک

22:23 - 30 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۸۲۹
دیدار وزیران امور خارجه ایران و اردن در نیویورک
وزیر امور خارجه در نیویورک با همتای اردنی دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ‌طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینی‌ها دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی به‌ویژه کشور‌های اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی در این گفت‌وگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل بر سفارت کشورمان در دمشق، تاکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبد حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

امیرعبداللهیان با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه، تصریح کرد: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفا عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

وزیر امورخارجه با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایت‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین‌المللی و به‌ویژه سازمان همکاری اسلامی و کشور‌های عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایت‌های آن شد.

ایمن الصفدی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای توقف جنگ علیه غزه، گفت: قضیه فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه اردن شرایط فلسطین را سخت و پیچیده خواند و با تبیین تلاش‌های سیاسی جاری گفت: اردن با تمام امکان، تلاش خود را برای توقف جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد.

وی دیدگاه‌های کشورش درباره راه‌حل سیاسی بحران فلسطین را تشریح کرد؛ همچنین مخالفت قاطع اردن را با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینی‌ها به کشور‌های همجوار مورد تاکید قرار داد.

الصفدی دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی موضوع‌های دوجانبه و منطقه‌ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *