رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری ایلام: در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه باید با سایر دستگاه‌های اجرایی همکاری و هم افزایی داشت

12:34 - 30 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۷۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری ایلام: در اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه باید با سایر دستگاه‌های اجرایی همکاری و هم افزایی داشت
رئیس کل دادگستری ایلام در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه بر همکاری و هم افزایی دستگاه قضا با سایر دستگاه‌های اجرای استان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - در دیدار اعضای شورای قضایی استان با استاندار ایلام، عمران علی محمدی با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق گفت: سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات بزرگ وعده صادق که حیرت جهانیان را به خود معطوف کرد را در پاسخ سریع و قاطع به حمله رژیم جعلی و غاصب اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام داد که نشان از توانمندی و قدرت برتر ایران در منطقه است که با رهبری داهیانه ولایت فقیه این موفقیت‌ها در تمام حوزه‌ها محقق شده است.

وی به موفقیت‌های دادگستری ایلام در سال گذشته پرداخت و گفت: دادگستری استان از لحاظ کاهش موجودی پرونده و تکریم ارباب رجوع در دادگاه‌های تجدیدنظر، انقلاب، خانواده، کیفری و اجرای احکام رتبه اول کشور را کسب کرده اند که حاصل تلاش و زحمات جهادی و انقلابی کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان است و اطاله دادرسی در دادگاه‌های استان به حداقل رسیده و در اتقان آرا در کل کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

علی محمدی افزود: درحوزه پیشگیری از وقوع جرم ازجمله جرایمی مانند سرقت، افترا، توهین و تهدید در استان روند کاهشی داشته و نیز در شورا‌های حل اختلاف بیش از ۴۵ درصد از پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده اند که با استفاده از ظرفیت هیئت‌های صلح در مساجد این نتیجه حاصل شده است.

وی بیان کرد: دادگستری استان ایلام، به عنوان اولین استان در کشور طرح هر مدرسه یک قاضی و طرح هر مشاور املاک یک حقوقدان را اجرا کرد.

علی محمدی در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه بر همکاری و هم افزایی دستگاه قضا با سایر دستگاه‌های اجرای استان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان همگام با دادگستری استان از حیث خدمت به مردم، تکریم ارباب رجوع و فناوری‌های نوین پیشرفت‌های خوب و چشمگیری داشته اند که این پیشرفت‌ها نتیجه تلاش جهادی مدیران و کارکنان توانمند، جهادی و انقلابی آن ها است.

در ادامه این دیدار استاندار ایلام ضمن تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که موجب شادی و غرور ملی شده است، افزود: خوشحالم که زمینه این جلسه که با قضات و مجموعه‌ای که در راستای عدالت تلاش می‌کنند فراهم شد.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر دادگستری استان در حوزه‌های مختلف قضایی، افزود: کسب رتبه‌های برتر دادگستری استان ماحصل زحمات رییس کل، معاونین، قضات و نیرو‌های خدوم در همه حوزه‌ها است که این تلاش‌ها، اهتمام و هم‌افزایی در راستای رضایت‌مندی مردمی است.

علی محمدی با بیان این‌که هم‌افزایی سه قوه، رضایت‌مندی مردم را در پی دارد، گفت: در سطح ملی، قوه قضاییه و مجموعه دستگاه قضا در استان ایلام، اعتماد آفرینی کرده است و با مردم‌محوری و نصب‌العین قرار دادن عدالت و انصاف، بیش از گذشته موجب اعتمادآفرینی دربین مردم شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های علی محمدی رئیس کل دادگستری استان، گفت: از زمان انتصاب ایشان به عنوان رئیس کل دادگستری استان، تحول خوبی صورت گرفته و استان ایلام در حوزه‌های مختلف قضایی، حائز رتبه‌های برتری شده است.

بهرام‌نیا بیان کرد: دادگستری استان در فساد‌ستیزی، مبارزه با زمین‌خواری و حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری نقش‌آفرین بوده و همواره با اجرای عدالت، بسترساز توسعه و پیشرفت بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *