رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۹۶ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده در دادگستری استان چهارمحال و بختیاری مختومه شد

14:42 - 29 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۶۴۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۹۶ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده در دادگستری استان چهارمحال و بختیاری مختومه شد
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از مختومه شدن ۲۹۶ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده در سال ۱۴۰۲ در دادگستری این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ در اولین نشست اعضای شورای قضایی استان چهارمحال و بختیاری در سال جدید طرح تحول قضایی سال ۱۴۰۳ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد رزم رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در این نشست با بیان اینکه برنامه‌های قضایی در سال جدید باید مطابق با فرامین مقام معظم رهبری و در جهت تحقق اهداف راهبردی دستگاه قضا مندرج در سند تحول باشد، اظهار کرد: در سال جدید بخش‌های مختلف اجرایی دادگستری از جمله واحد روابط عمومی باید در جهت اجرای هرچه بهتر اقدامات و برنامه‌ها تقویت و ارتقا یابد.

وی افزود: از آنجا که در برنامه تحولی جدید بر هوشمندسازی فرآیند‌های قضایی، شناسایی و رفع ضعف‌ها و خلا‌ها و بهبود خدمت‌رسانی قضایی و تسریع و تسهیل امور قضایی مردم تأکید شده است لذا ضروری است تا برای تحقق این مهم از ظرفیت‌های درون‌سازمانی به نحو مطلوب و حداکثری استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود به بخشی از عملکرد دستگاه قضایی استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت دادگستری استان در رسیدگی به پرونده‌ها موفق به ثبت عملکرد مثبت ۵ هزار و ۳۳۳ فقره شد به نحوی که از مجموع ۲۹۰ هزار و ۹۳۷ پرونده وارده به شعب و تعداد ۴۸ هزار و ۹۷۷ فقره پرونده مانده از سال قبل، در پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹۶ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده مختومه شد.

وی ادامه داد: مانده پرونده شعب که به سال جدید منتقل شد ۴۳ هزار و ۶۴۴ فقره پرونده است.

رزم تصریح کرد: علی‌رغم تلاش و زحمت فراوانی که در طول این یک سال برای رسیدگی به پرونده‌ها کشیده شد، اما ما راضی نبودیم و تلاش داریم تا در سال جدید این عملکرد را ارتقا بخشیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته نرخ رسیدگی ما از ۹۹ درصد به ۱۰۲ درصد افزایش پیدا کرد، میانگین درصد ابلاغ الکترونیک از ۹۲ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۹۳ درصد رسید، شعب نامتعارف از ۹۰ شعبه به ۷۰ شعبه کاهش یافت و متوسط زمان رسیدگی از ۸۵ روز به ۸۲ روز تقلیل پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ همکاری و تلاش مجموعه دستگاه قضایی و ستاد دیه استان موجب شد تا تعداد ۲۷۴ نفر زندانی با میزان بدهی ۴۷۵ میلیارد تومان از زندان آزاد شوند

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم شورای قضایی استان در سال گذشته نظارت بر امر مهم انتخابات بود، یادآور شد: سال گذشته اعضای شورای قضایی استان براساس شرح وظایف خود در قالب ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی، شورا‌های تامین شهرستان‌ها، کمیته‌های های فرعی و هیئت‌های نظارت، بر اجرای پرشور، امن و بی‌حاشیه انتخابات نظارت داشتتند که جا دارد از زحمات آنان تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *