رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دهقان: فعلا اقدام حقوقی در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نداریم

11:51 - 29 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۵۶۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دهقان: فعلا اقدام حقوقی در مورد حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق نداریم
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: درباره اقدام‌هایی که لازم باشد ما انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌گیری شده و درباره آن اقدام می‌شود.

جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه منجر به شهادت چند مستشار نظامی و آسیب دیدن یک ساختمان دیپلماتیک کشورمان شد؛ جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این جنایت، براساس حق مشروع خود واکنشی جدی نشان داد.

عملیات تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی که با موجی از موشک‌ها و پهپادها انجام شد، به اذعان رسانه‌ها و کارشناسان بین‌المللی بی‌سابقه بود.

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‎جمهور در پاسخ به میزان، در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت که موضوع طرح شکایت حقوقی ایران در مسئله حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، پایتخت سوریه، در دست بررسی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس رویه معمول کارشناسان حقوقی ما به‌ویژه حقوقدان‌های بین‌المللی بلافاصله پس از روی دادن تحولات بین‌المللی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند، اظهار کرد: درباره اقدام‌هایی که لازم باشد ما انجام دهیم، پس از تصویب در یک کمیته تخصصی تصمیم‌‎گیری شده و درباره آن اقدام می‌شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور همچنین در ادامه گفت: ما فعلا در زمینه مطرح شده اقدامی نداریم، اما روی این موضوع کار می‌شود؛ بررسی همه تحولات مربوط به‌ویژه با محوریت موضوع غزه در دست بررسی قرار دارد و ما مشارکت خودمان را در این زمینه‌ها در مراجع بین‌المللی اعمال خواهیم کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *