رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور کرمان دستگیر شدند

10:57 - 29 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۵۶۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور کرمان دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور کرمان از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز در حوزه استحفاظی این شهرستان، خبر داد.

خبرگزاری میزان - مجتبی استوار زاده گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور، با تلاش شبانه روزی مامورین گشت یگان حفاظت از محیط زیست، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ نفر شکارچی غیر مجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان توسط دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل شد و در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار رأس جبیر نیز کشف و ضبط شد، اظهار کرد: در حین بازپرسی از متهمین، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار کرده‌اند و در این خصوص قرار تامین کیفری متناسب صادر شد.

شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور کرمان دستگیر شدند

وی افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین با عنایت به قانون مجازات اسلامی، برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست، مجازات حبس از نود و یک روز تا سه سال و جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نبوده و تمامی نسل‌های آینده نیز باید از وجود آن‌ها منتفع شوند، لذا این مرجع قضایی به عنوان حافظ منافع عمومی هیچ گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضین به محیط زیست نخواهد داشت و به شدت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *