ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه در دادگستری استان تهران تشکیل شد/ فعالیت ۹ کارگروه تخصصی برای تحقق سند تحول و تعالی قوه قضاییه

16:33 - 28 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۴۶۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه در دادگستری استان تهران تشکیل شد/ فعالیت ۹ کارگروه تخصصی برای تحقق سند تحول و تعالی قوه قضاییه
رئیس کل دادگستری استان تهران پس از ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه توسط ریاست قوه قضاییه، طی نشستی به معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و سایر معاونین قضایی استان ماموریت داد تا ستاد راهبری سند تحول و تعالی را در استان تهران تشکیل دهند.

خبرگزاری میزان_ علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن رویکرد تحولی و اجرای سند تحول در قوه قضاییه و ابلاغ «سند تحول و تعالی قوه قضاییه» توسط ریاست قوه قضاییه در روز جاری گفت: سند ابلاغی پس از جمع بند یپیشنهادات و بازنگری و روزآمد سازی سند پیشین توسط ریاست قوه قضاییه تصویب شده و منطبق با شرایط فعلی قوه قضاییه و کشور است.

القاصی طی نشستی با حضور معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، قائم مقام و معاونین قضایی دادگستری کل استان تهران ضمن مرور هفت ماموریت مورد تاکید در سند تحول و تعالی قوه قضاییه از آنها خواست تا با تشکیل ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه در استان تهران نظارت و پیگیری مستمری را برای تحقق اهداف و اجرای ماموریت‌های ۷ گانه سند تحول و تعالی اعمال کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: با توجه به حجم و گستردگی استان تهران در اقدامات قضایی، مسئولیت سنگینی از حیث کمی و کیفی در اجرای سند برعهده دستگاه قضایی استان قرار دارد و این موضوع جدیت و تلاش مضاعفی را در تمام سطوح مدیریتی و صف در مراجع قضایی استان می‌طلبد.

علی القاصی گفت: برای دست یابی به اهداف سند و در ذیل ستاد راهبری استان، ۹ کارگروه تخصصی نیز متناسب با هر یک از مباحث مطرح شده در سند تحول و تعالی تشکیل خواهد شد تا نسبت به اجرای گام‌ها و اقدام‌های مورد نظر سند با جدیت عمل کنند.

شایان ذکر است: در تنظیم این سند، به موضوعات مقابله با فساد و تحقق کارآمدی توجه ویژه‌ای شده و بر اساس مفاد قانون اساسی، منویات امامین انقلاب و انتظارات مردم، پیامد نهایی تحول در قوه قضاییه دستیابی به «عدالت» و «رضایت‌مندی مردم» در نظرگرفته شده است.

گفتنی است: سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، به عنوان نسخه روشن، اجماع‌ساز و جمع‌بندی‌شده‌ای از رویکرد‌ها و راهکار‌های تحولی در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید که صبح امروز برای اجرا رسما ابلاغ شده است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *