رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
انتخابات آمریکا|

پیشتازی بایدن در برخی نظرسنجی‌ها؛ آنچه در دادگاه ترامپ گذشت

10:21 - 28 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۳۳۶
پیشتازی بایدن در برخی نظرسنجی‌ها؛ آنچه در دادگاه ترامپ گذشت
نتایج برخی نظرسنجی‌ها حاکی از پیشی گرفتن جو بایدن از دونالد ترامپ در کسب حمایت رای‌دهندگان است.

خبرگزاری میزان - در حالی که هفت ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده، جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در مجموعه نظرسنجی‌های اخیر، دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود را شکست می‌دهد.

بایدن دموکرات در ۱۰ نظرسنجی جداگانه‌ای که در ماه گذشته انجام شد از ترامپ پیشی گرفت، اگرچه کارشناسان هشدار داده‌اند که هنوز برای پیش‌بینی نتیجه انتخابات زود است و ترامپ در نظرسنجی‌های دیگر نیز بالاتر از بایدن است.

نتایج نظرسنجی دانشگاه آتلانتیک فلوریدا نشان داد که ۴۷ درصد افر رای‌دهندگان در روز انتخابات به بایدن رای خواهند داد؛ در حالی که این نرخ برای ترامپ ۴۵ درصد بود.

نتایج نظرسنجی موسسه آرام‌جی هم نشان داد که ۴۴ درصد رای‌دهندگان بایدن و ۴۳ درصد به ترامپ رای خواهند داد.

هیث براون، کارشناس سیاست عمومی در دانشگاه سیتی نیویورک به نیوزویک گفت که رقابت بسیار نزدیک است.

براون گفت: نظرسنجی‌های چند ماه گذشته نشان می‌دهد که این یک رقابت بسیار نزدیک است. به نظر می‌رسد روند این است که مبارزات انتخاباتی بسیار فشرده خواهد بود و من گمان می‌کنم که نظرسنجی‌ها تا ماه نوامبر این موضوع را منعکس کنند.

حمایت لیز تراس از ترامپ

لیز تراس، نخست‌وزیر سابق انگلیس از دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا حمایت کرد و ادعا کرد زمانی که او در کاخ سفید بود جهان امن‌تر بود.

تراس با کوتاه مدت‌ترین دوره نخست‌وزیری انگلیس مدعی شد که جهان در آستانه درگیری بسیار بسیار قوی بوده و بیش از هر زمان دیگری به یک آمریکای قوی نیاز دارد.

اظهارات او در حالی بیان شد که اولین مورد از چهار محاکمه جنایی ترامپ در نیویورک آغاز شده است.

نکاتی درباره دادگاه ترامپ

محاکمه کیفری بی‌سابقه دونالد ترامپ روز گذشته در حالی آغاز شد که در عرض چند دقیقه نیمی از اعضای احتمالی هیئت‌منصفه به دلیل بی‌طرفی رد شده‌اند.

ترامپ جعل اسناد شرکتش برای پنهان کردن پرداخت حق‌السکوت به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن را رد می‌کند. ۶۰ نفر از ۹۶ عضو احتمالی هیئت‌منصفه در دادگاه نیویورک فورا گفتند که نمی‌توانند بی‌طرف باشند.

از آن‌هایی که باقی مانده بودند چندین پرسش از جمله در مورد اخبار و عادات کتاب‌خوانی آن‌ها پرسیده شد. یکی از اعضای هیئت‌منصفه هنگام خروج از دادگاه گفت: من نمی‌توانستم این کار را انجام دهد.

رد نامزد‌های عضویت در هیئت‌منصفه نشان می‌دهد که یافتن یک گروه ۱۲ نفره بی‌طرف برای پرونده‌ای مربوط به یک رسوایی پرسروصدا که یک رئیس‌جمهور سابق متهم آن بوده، چقدر دشوار است. 

دفتر دادستانی منهتن مدعی است که ترامپ در مورد ادعای رابطه جنسی که منکر آن شده است، به مایکل کوهن، وکیل سابق خود دستور داده بود به دنیلز حق‌السکوتی معادل ۱۳۰ هزار دلار بپردازد. 

دادستان‌ها می‌گویند که او این کار را برای «نفوذ غیرقانونی» در انتخابات ۲۰۱۶ انجام داده است. 

ترامپ اظهار بی‌گناهی کرده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *