امیرعبداللهیان: عملیات ایران در چارچوب حق دفاع مشروع صورت گرفت

17:18 - 27 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۲۵۷
امیرعبداللهیان: عملیات ایران در چارچوب حق دفاع مشروع صورت گرفت
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای خود از اسلوونی، از اقدام آمریکا و دو کشور اروپایی در جلوگیری از محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، در شورای امنیت انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و تانیا فایون، همتای وی از اسلوونی، طی یک تماس تلفنی گفت‌وگو کردند.

در تماس تلفنی تانیا فایون با امیرعبداللهیان، آخرین وضعیت تحولات منطقه به‌ویژه اوضاع فلسطین مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت ایران در حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصریح کرد: ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم کند، اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند، از این رو عملیات حساب‌شده‌‌ای در چارچوب حق دفاع مشروع از سوی ایران در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.

وزیر خارجه اسلوونی نیز در این گفت‌وگو با تاکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه گفت: تلاش‌های اسلوونی درباره ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش‌بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

 در پایان طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *