رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی دلایل حضور فرزندان امام موسی کاظم (ع) در ایران

14:47 - 27 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۲۳۱
بررسی دلایل حضور فرزندان امام موسی کاظم (ع) در ایران
رئیس ستاد دهه کرامت بیان دلایل حضور حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) در ایران را مهم خواند و هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط در دهه کرامت را خواستار شد.

خبرگزاری میزان - اولین جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور رئیس ستاد دهه کرامت، نمایندگانی از آستان‌های مبارکه، بقعه‌های متبرکه و نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط ۲۷ فروردین در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام کمال خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی کشور رئیس ستاد دهه کرامت ضمن تأکید برتنوع برنامه‌های دهه کرامت رویکرد ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت امسال از بیست و یکم تا سی و یکم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. در این دهه برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده که با هماهنگی دستگاه‌های مختلف اجرا گذاشته می‌شود در این امر هماهنگی و همپوشانی نکته‌ای مهم و اساسی است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: برخی از برنامه‌ها که با ساز و کار‌های طولانی در طول سال اجرا شده و اختتامیه آن‌ها را در دهه کرامت برگزارمی‌شود همچنین جشن تکلیف و جشن بین‌المللی امام رضا (ع) نیز در این دهه برگزار خواهد شد.

خداداده اشاره‌ای به سیاست‌های ستاد دهه کرامت داشت و بیان کرد: اشاعه ارزش‌های معنوی و مذهبی مدنظر است بنابراین اتخاذ تمهیدات لازم برای بسط گفتمان فرهنگ رضوی و ائمه معصومین (ع) بازخوانی سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و توجه و تأکید بر سیره و سلوک امام هشتم (ع) و خواهر گرامی‌شان در دستور کار قرار دارد بنابراین برگزاری برنامه‌های روز دختر به‌عنوان یکی از محور‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی احترام و تکریم را امری مهم برای ائمه معصومین (ع) خصوصا امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) خواند و تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا ضمن اطلاع‌رسانی در مورد ابعاد فلسفه حضور فرزندان امام موسی کاظم (ع) و کرامت آنان برای مردم به فرهنگ‌سازی پرداخته و یک کمیته محتوای مشترک را با شعاری مشخص تعیین کنیم تا علاوه بر نام‌گذاری روز‌های دهه کرامت برنامه‌های اثربخش را به همراه داشته و نشاط و شادی جامعه را به دنبال داشته باشد.

رئیس ستاد دهه کرامت پاسخگویی به شبهات دختران نوجوان را، رویکردی در مسیر فرهنگ‌سازی برای بانوان و خانواده‌ها دانست و افزود: شاخص‌ها و مؤلفه‌های گفتمان رضوی و پاسخ به شبهات و سوالات در زمینه‌های به بهره‌گیری از فضای مجازی ازجمله نکات متداول این دهه قرار دارد. راه‌اندازی کمپین‌های مجازی و زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت گسترده‌تر مردم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچنین برنامه‌ریزی جهت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نکاتی مهم محسوب می‌شود.

خداداده توجه و تاکید بر ایجاد فضای امید، نشاط معنوی و مذهبی را یک شاخص مهم خواند و تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی با استفاده از ظرفیت دهه کرامت همچنین ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تاکید ویژه به کرامت و حرمت انسانی و عفاف به عنوان یکی از محور‌های مهم دهه کرامت برنامه‌ریزی شده است. مشارکت کانون‌های مردمی عمده نکاتی است که باید آن را مد نظر داشت و آگاهی بخشی به مردم در خصوص عملیات روانی دشمن یادآوری کرد. بدین ترتیب مشارکت حداکثری مردم و حمایت از کانون‌ها و هسته‌های مردمی جهت مشارکت بیش از هر زمان دیگر شکل گرفته و گسترده‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مراکز فرهنگی هنری، دینی، پژوهشی حوزوی و دانشگاهی همواره مد نظر قرار دارد این زمانی خوبی است تا فرهنگ اهل‌بیت (ع) را به جامعه معرفی کنیم. دهه کرامت و علی‌الخصوص روز دختر جهت ایجاد یکپارچگی و هماهنگی میان نهاد‌ها و دستگاه‌های عضو شورا، رویکرد بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مراکز مذهبی و رویکرد ترویج ازدواج آسان همچنین تشریک مساعی و جلب مشارکت عتاب مقدمه و حوزه‌های علمیه و بهره‌مندی از ظرفیت آنان بسیار مهم و قابل‌توجه است.

رویکرد ترویج همگرایی فرهنگی ارتقای سطح همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان جامعه و خانواده از طریق تعامل موثر با خانواده‌ها و افزایش تعامل و همدلی در جامعه با استفاده از ظرفیت عظیم این دهه مهم‌ترین این برنامه‌ها در نظر قرار دارد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *