رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
انتخابات آمریکا|

بدبینی آمریکایی‌ها درباره ریاست‌جمهوری بایدن و ترامپ؛ هانتر به دادگاه می‌رود

9:55 - 25 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۷۵۰
بدبینی آمریکایی‌ها درباره ریاست‌جمهوری بایدن و ترامپ؛ هانتر به دادگاه می‌رود
نتایج نظرسجی‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکا با توجه به تجربیات قبلی خود نسبت به ریاست‌جمهوری بایدن یا ترامپ نگران هستند.

خبرگزاری میزان - نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم آمریکا فکر می‌کنند هر یک از ۲ نامزد انتخابات آمریکا (جو بایدن و دونالد ترامپ) در مورد کارنامه خود چیز زیادی برای ارائه ندارند و به همین دلیل است که زمان زیادی را صرف حمله به یکدیگر می‌کنند.

آمریکایی‌ها عموما فکر می‌کنند که هر یک از این نامزد‌ها در زمانی که در کاخ سفید بودند، ضرر زیادی به منافع آمریکا تحمیل کرده‌اند. 

آسوشیتد پرس نوشت: اما این دو نامزد نقاط ضعف متفاوتی دارند. برای بایدن، این نارضایتی گسترده در دو موضوع است؛ اقتصاد و مهاجرت. در همین حال، ترامپ با رای‌دهندگانی روبرو بوده که فکر می‌کنند او در طیفی از مسائل به کشور آسیب رسانده است. 

نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات روابط عمومی AP-NORC نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی فکر می‌کنند که ریاست‌جمهوری بایدن به این کشور از نظر هزینه زندگی و مهاجرت آسیب زده است.

این در حالی است که تقریبا نیمی از آن‌ها فکر می‌کنند ریاست‌جمهوری ترامپ به کشور در زمینه حق رای و امنیت انتخابات، روابط با کشور‌های خارجی و تغییرات آب‌وهوایی لطمه زد.

هانتر در تلاش برای رد اتهامات اسلحه شکست خورد

قاضی فدرال ایالت دلاور آمریکا از رد اتهامات مرتبط با اسلحه علیه هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خودداری کرد.

این یکی از دو پرونده جنایی علیه هانتر در دوره زمانی به حساب می‌آید که رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در تلاش برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا است. 

مریلن نوریکا، قاضی فدرال آمریکا در ویلمینگتون، علیه درخواست هانتر بایدن مبنی بر رد دو مورد اتهام در مورد استفاده از مواد مخدر غیرقانونی در هنگام خرید اسلحه کلت کبرا در سال ۲۰۱۸ و سومین مورد مربوط به داشتن غیرقانونی آن سلاح رای داد.

این حکم راه را برای محاکمه هانتر بایدن در موضوع اتهامات اسلحه باز می‌کند. محاکمه او قرار است در ۳ ژوئن (۱۴ خرداد) در ویلمینگتون آغاز شود. هانتر بایدن اظهار بی‌گناهی کرده است.

دیوید وایس بازپرس ویژه آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۲) اتهامات مربوط به اسلحه را مطرح کرد. هانتر در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است به ۲۰ سال زندان محکوم شود.

هزینه‌های حقوقی بایدن از جیب اهداکنندگان

آمار‌ها نشان می‌دهد که اهداکنندگان حزب دموکرات دست‌کم ۱.۷ میلیون دلار هزینه‌های حقوقی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را در جریان تحقیقات مربوط به جابجایی اسناد محرمانه پرداخت کرده‌اند.

کمیته ملی حزب دموکرات این مبلغ را به یک شرکت وکالت و یک وکیل پرداخته است.

این در حالی است که بایدن به‌طور مداوم از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که رقیب او در انتخابات است، انتقاد کرده که برای پرداخت هزینه‌های حقوقی‌اش از صندوق اهداکنندگان برداشت می‌کند.

جمهوری‌خواهان پس از انتشار این خبر به سرعت بایدن را به ریاکاری متهم کردند.

کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای گفت: اگر این دموکرات‌های فاسد ریاکاری نداشتند، هیچ چیز نداشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *