رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقاد واشنگتن از رژیم صهیونیستی درباره حمله به سفارت ایران در دمشق

10:43 - 24 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۶۶۶
انتقاد واشنگتن از رژیم صهیونیستی درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
وزیر دفاع آمریکا از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل اطلاع ندادن به واشنگتن پیش از حمله به سفارت ایران در دمشق انتقاد کرده است.

خبرگزاری میزان – یک رسانه آمریکایی می‌گوید که وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره حمله به بخش کنسولی سفارت ایران انتقاد کرده است.

واشنگتن پست مدعی است: وزیر دفاع آمریکا از همتای اسرائیلی خود به دلیل عدم اطلاع وی از حمله اسرائیل به سوریه انتقاد کرد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: آستین معتقد است که اسرائیل باید از قبل او را از این حمله مطلع می‌کرد، زیرا عواقب آن بر نیرو‌های کشورش در منطقه بود.

رژیم صهیونیستی طی اقدامی تروریستی در روز ۱۳ فروردین ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران را در دمشق هدف قرار داد  که این اقدام با واکنش و محکومیت کشور‌های مختلف همراه شد.

واشنگتن پست به نقل از ۳ منبع آگاه ادعا  کرد: لوید آستین، وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد دفاعی آمریکا معتقدند که اسرائیل باید زودتر از موعد به آن‌ها (درباره این حمله) اطلاع می‌داد، زیرا پیامد‌های آن برای نیرو‌های آمریکایی و منافع آن در منطقه بود.

این منابع گفتند: اطلاع از قبل به پنتاگون این امکان را می‌داد که دفاع پرسنل آمریکایی را افزایش دهد و دارایی‌ها، از جمله کشتی‌های جنگی با سیستم‌های دفاع موشکی را به گونه‌ای قرار دهد که بتواند از اسرائیل و نیرو‌های آمریکایی در برابر واکنش بالقوه ایران محافظت کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *