رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در دادگستری استان زنجان برگزار شد

9:57 - 24 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۶۶۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و  سابقه‌دار در دادگستری استان زنجان برگزار شد
جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و نشست کارگروه دائمی تعاملی قوه قضاییه و ضابطین قضایی زنجان با حضور دادستان مرکز استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان- جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و نشست کارگروه دائمی تعاملی قوه قضاییه و ضابطین قضایی استان زنجان برگزار شد.

 بهروز عباسی در این در راستای جلسه گفت: در راستای اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی و اجرای فرامین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و نیز دستورالعمل نحوه اعمال ریاست و نظارت مقامات قضایی بر ضابطان دادگستری، جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان و نشست کارگروه دائمی تعاملی قوه قضاییه و ضابطین قضایی استان زنجان برگزار شد.

 دادستان مرکز استان زنجان اظهار کرد: فلسفه تشکیل این جلسه با موضوع هدایت، هماهنگی و هم‌افزایی ضابطان به سمت کشف جرایم پرتکرار با اولویت موضوعات امنیت و اقتصاد کشور با همکاری دستگاه‌های مسئول بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه هر یک از مراجع ذی‌صلاح در خصوص پرونده‌های مهم و اقدامات صورت گرفته راجع به آن‌ها گزارش ارائه کرد، گفت: موضوعات مهمی همچون بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص راه‌اندازی سامانه ساما در کلیه مبادی ورودی مراجع انتظامی استان، تحلیل جرایم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و هم‌اندیشی راجع به راهکار‌های ادامه روند پیشگیرانه در مورد جرایم خصوصاً جرایم خشن به ویژه با تقویت حضور آنی پلیس ۱۱۰ در صحنه‌های جرم بررسی شد. 

عباسی اضافه کرد: هم‌افزایی جهت اتخاذ تصمیم راجع به پیشگیری و نتیجتاً کاهش آمار جرایم پرتکرار خصوصاً سرقت، اتخاذ تصمیم در خصوص نحوه اعطای مرخصی به محکومان سرقت مطابق بخشنامه دادستان کل کشور، بررسی روند صدور کارت ضابطیت و اتخاذ تصمیم در خصوص تسریع در روند صدور کارت‌های ضابطین اتخاذ تمهیدات لازم و هم‌افزایی در برخورد قاطع با مخلین نظم عمومی و ورود غیر مجاز اتباع بیگانه و بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص معتادان متجاهر و اقدامات واحد‌های بازپروری معتادان مورد بحث و هم‌اندیشی حاضرین در این جلسه قرار گرفت.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: زنجان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *