رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیرعامل خبرگزاری برنا: نشست رئیس قوه قضاییه رسانه‌ها را از نگاه عالی‌ترین مقام قضایی کشور آگاه می‌کند

13:24 - 21 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۳۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مدیرعامل خبرگزاری برنا: نشست رئیس قوه قضاییه رسانه‌ها را از نگاه عالی‌ترین مقام قضایی کشور آگاه می‌کند
مدیرعامل خبرگزاری برنا گفت: نشست هم‌اندیشی رئیس قوه قضاییه رسانه‌ها را از نگاه عالی‌ترین مقام قضایی کشور آگاه می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود که پس از هر جلسه در حوزه اطلاع از نظرات قوه قضاییه و پس از آن اصلاحات در حوزه رسانه یک گام به جلو برداریم.

محمد امین حسین میرزایی مدیرعامل خبرگزاری برنا در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس قوه قضاییه با جمعی از مدیران مسئول رسانه‌های کشور، گفت: نشست رئیس قوه قضاییه در ادامه نشست‌های رئیس قوه قضاییه با اصحاب رسانه است که به صورت فصلی و موضوعی برگزار می‌شود. این نشست‌ها ۲ فایده بزرگ داشته و اولین مورد این است که رسانه‌ها را از نگاه عالی‌ترین مقام قضایی کشور آگاه می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود که پس از هر جلسه در حوزه اطلاع از نظرات قوه قضاییه و پس از آن اصلاحات در حوزه رسانه یک گام به جلو برداریم.

وی افزود: فایده دوم این است که رسانه‌ها موضوعات خود را با عالی‌ترین مقام قضایی در میان می‌گذارند بنابراین از این منظر شاهد این هستیم که در برخی مواقع و رویکرد‌ها تغییراتی حاصل می‌شود. رئیس قوه قضاییه نظرات رسانه‌ها را استماع و تلاش می‌کند رویه‌های دارای مسئله را اصلاح کند.

مدیرعامل خبرگزاری برنا گفت: امنیت روانی جامعه نکته‌ای بود که رئیس قوه قضاییه در این نشست به آن اشاره کرد و متاسفانه شاهدیم که در برخی مواقع برخی از رسانه‌ها محتوا‌هایی را منتشر می‌کنند که امید جامعه را از بین می‌برد و محتوا‌هایی که دارای غلط و ایراد است بنابراین حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رسانه‌ها را به رعایت اخلاق و انتشار محتوا‌های دارای استناد دعوت کرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل اصلی میان قوه قضاییه و رسانه‌ها تشخیص درست قضایی موضوعاتی است که امنیت روانی جامعه را دچار اختلال می‌کند و همین باعث می‌شود که حتی خود رسانه نیز آسیب ببیند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *