رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ رقابت بایدن و ترامپ برای کسب آرا جوانان

12:04 - 20 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۱۷۶
انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ رقابت بایدن و ترامپ برای کسب آرا جوانان
نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت شدید میان دونالد ترامپ و جو بایدن برای کسب آرا جوانان آمریکایی است.

خبرگزاری میزان - نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا حمایت بخشی از جوان‌ترین رای‌دهندگان را به دست آورده و حتی در برخی نظرسنجی‌ها در مقایسه با جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا است.

کارشناسان نتایج این نظرسنجی را ناشی از دور شدن جوانان از جو بایدن می‌دانند.

در همین حال، بایدن در مقایسه با چهار قبل حمایت بیشاری را از سوی سالخوردگان به دست آورده است. اما در کل وجهه شخصی بایدن در میان رای‌دهندگان از زمان انتخابات ۲۰۲۰ به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است.

ده‌ها سال بود که بیشتر نامزد‌های دموکرات ریاست‌جمهوری از حمایت رای‌دهندگان جوان برخوردار و جمهوری‌خواهان نیز حمایت مسن‌ها و سالخوردگان را کسب می‌کردند و نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از برعکس شدن این وضعیت است.

نظرسنجی جدید ان‌پی‌آر/پی‌بی‌اس/ماریست نشان می‌دهد که ترامپ ۲ درصد در مقایسه با بایدن در میان رای‌دهندگان جوان جلوتر است. 

این در حالی است که بایدن در مجموع در میان رای‌دهندگان ۴۵ سال و بالاتر پیشتاز بوده است.

نظرسنجی فاکس نیوز در ماه گذشته نشان داد که ترامپ در میان رای‌دهندگان زیر ۳۰ سال با ۱۸ درصد حمایت بیشتر در رقابت با بایدن پیشتاز است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین از ۲۱ درصد حمایت بیشتر در میان رای‌دهندگان زیر ۳۰ با احتساب شرکت نامزد‌های مستقل و شخص ثالث برخوردار بوده است. 

البته نتایج برخی نظرسنجی‌ها متفاوت از آمار ارائه دشه در نظرسنجی‌های اشاره شده است.

در نظرسنجی ملی وال‌استریت ژورنال، بایدن در میان رای‌دهندگان زیر ۳۰ سال ۵۰ درصد آرا را به دست آورده است. در حالی که این نرخ هنوز حدود ۱۰ درصد بیش از آرا ترامپ است، اما در مقایسه با انتخابات ۲۰۲۰ کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد و تقریبا برابر با سهم او از آرا سالمندان، یعنی ۴۸ درصد است.

نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک که هفته گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد بایدن در میان رای‌دهندگان زیر ۳۵ سال ۲۰ درصد در مقایسه با ترامپ پیشی گرفته است.

آیا اروپا برای بازگشت ترامپ به کاخ سفید آماده است؟

حدود ۸ ماه دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. 

در حالی که رقابت میان جو بایدن و دونالد ترامپ فشرده گزارش می‌شود، نتایج برخی از نظرسنجی‌های فعلی حاکی از برتری رئیس‌جمهور سابق آمریکا است. 

در این میان اروپا با نگرانی به نتیجه این انتخابات نگاه می‌کند.

در هفته‌های اخیر دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی دیدگاه‌های سیاست خارجی‌اش را در قبال اروپا و جنگ در اوکراین اظهار کرده است. او به دنیا گفته که اگر کشور‌های عضو ناتو دستکم ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی‌شان را برای مصارف دفاعی هزینه نکنند، روسیه را تشویق می‌کند تا هر کاری که می‌خواهد با متحدان آمریکا انجام دهد. 

او همچنین گفته که می‌تواند در ۲۴ ساعت مسئله اوکراین را حل کند.

ایان باند، معاون مرکز اصلاحات اروپایی مدعی شد که ترامپ تابع و مطیع ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است؛ مقامی که یک تهدید برای متحدان اروپایی آمریکا محسوب می‌شود. 

ولاد گئورگه، نماینده پارلمان اروپا از گروه لیبرال نوسازی اروپا نیز خواستار تقویت بنیه دفاعی اروپا شد و گفت: اکنون می‌بینیم که اگر آمریکایی‌ها بخواهند دست از کمک به اروپا بردارند، مشکل بزرگی به وجود خواهد آمد. 

گئورگه اضافه کرد: بنابراین ما باید روی پای خودمان بایستیم. باید تکیه به «برادر بزرگتر» را رها کنیم و نیرو‌های مسلح واقعی خودمان را داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *