رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درخواست قانونگذاران فرانسوی از مکرون برای توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

17:33 - 18 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۹۱۵
درخواست قانونگذاران فرانسوی از مکرون برای توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی
۱۱۵ نفر از قانونگذاران فرانسه از رئیس جمهور این کشور خواستند تا ارسال سلاح را به رژیم صهیونیستی متوقف کند.

خبرگزاری میزان -  ۱۱۵ قانونگذار از احزاب مخالف حزب حاکم فرانسه، از امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور، خواستند تا فروش تسلیحات را به رژیم صهیونیستی متوقف تا از «همدستی در نسل‌کشی» در نوار غزه جلوگیری کند.

نامه مشترک ارسال شده به مکرون از سوی ماتیلد پانو، قانونگذار حزب چپ «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» در ایکس به اشتراک گذاشته شده است.

این قانونگذار فرانسوی گفت: از آنجایی که فرانسه نباید، نمی‌تواند و نمی‌خواهد قوانین بین‌المللی را زیر پا بگذارد، ۱۱۵ نماینده مجلس صریحا از رئیس‌جمهور خواستند فورا فروش تسلیحات را به اسرائیل متوقف کند؛ نقش فرانسه همدستی در نسل کشی نیست.

قانونگذاران فرانسوی در این نامه تاکید کردند حتی فروش تسلیحات که صرفا جنبه دفاعی تلقی می‌شود، باید به تل‌آویو متوقف شود.

در این نامه آمده است: آن‌ها گفتند: به نظر می‌رسد مهم است که به یاد داشته باشیم اقدامات مشابه پیش از این از سوی دیگر کشور‌ها مانند کانادا، هلند و اسپانیا انجام شده و زمان آن است که فرانسه به لحظه تاریخی صعود کند.

پیش از این وکلای دادگستری آلمان گزارش دادند که شکایتی فوری علیه دولت فدرال این کشور تنظیم کرده‌اند تا آن را مجبور به توقف صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی کنند.

این گروه از وکلا دلایلی را ذکر کردند که  اثبات می‌کند تسلیحات صادر شده از سوی آلمان در غزه از طریق روش‌هایی استفاده شود که قوانین بشردوستانه بین‌المللی را نقض می‌کند.

همچنین دادگاهی در هلند به دولت این کشور دستور داد تا کلیه صادرات قطعات یدکی جنگنده‌های اف-۳۵ را به رژیم صهیونیستی به دلیل نگرانی مرتبط با استفاده از آن‌ها در حملات به اهداف غیرنظامی در نوار غزه که ده‌ها هزار نفر در آن شهید شدند، متوقف کند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه، ۱۷ فروردین، قطعنامه‌ای را درباره فلسطین به تصویب رساند.

این قطعنامه در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از جمله قدس شرقی و تعهد به تضمین مسئولیت‌پذیری و عدالت به تصویب رسید.

قطعنامه اخیر که پیش‌نویس آن از سو.‌ی کشور‌های اسلامی مورد استقبال قرار گرفته بود با ۲۸ رای مثبت و ۶ رای منفی به تصویب رسید و خواهان پاسخگویی رژیم صهیونیستی درباره جنایت‌های جنگی در نوار غزه و توقف ارسال سلاح به این رژیم است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *