کارشناس مسائل فلسطین: حلقه محاصره رژیم صهیونیستی با تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر تنگ‌تر شد

8:18 - 18 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۷۸۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارشناس مسائل فلسطین: حلقه محاصره رژیم صهیونیستی با تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر تنگ‌تر شد
کنعانی‌مقدم با اشاره به تصویب قطعنامه علیه رژیم اشغالگر همزمان با روز جهانی قدس، گفت: حلقه محاصره رژیم صهیونیستی پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت و پس از آن شورای حقوق بشر تنگ‌تر شد و زمینه جهت اقدام‌های بعدی دیگر مجامع حقوق بشری در راستای دفاع از احقاق حقوق ملت فلسطین و محکومیت سیاست‌های تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی بازتر شد.

خبرگزاری میزان - شورای حقوق بشر سازمان ملل، ۱۷ فروردین همزمان با روز جهانی قدس با ۲۸ رای موافق و ۶ رای مخالف، قطعنامه ممنوعیت صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

در پیش‌نویس این قطعنامه که توسط پاکستان به نمایندگی از همه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی OIC به جز آلبانی ارائه شد، «آتش‌بس فوری و دسترسی و کمک فوری فوری بشردوستانه خواسته شده است.

تصویب این قطعنامه نخستین موضع‌گیری رسمی شورای حقوق بشر سازمان ملل در قبال نسل‌کشی و جنگ در غزه و توقف ارسال سلاح به رژیم اشغالگر پس از ۶ ماه جنگ و شهادت بیش از ۳۳ هزار فلسطینی بی‌گناه است.

در همین رابطه حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل فلسطین در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، درباره تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر متوقف کردن ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: متعاقب تصویب قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت رژیم صهیونیستی که با ۱۴ رای مثبت اعضای شورای امنیت و تک رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید و همانطور که می‌دانید قطعنامه‌های شورای امنیت الزام‌آور است و همه اعضای سازمان ملل باید از آن تبعیت کنند، حلقه محاصره رژیم صهیونیستی تنگ‌تر شد و زمینه جهت اقدام‌های بعدی دیگر مجامع حقوق بشری در راستای دفاع از احقاق حقوق ملت فلسطین و محکومیت سیاست‌های تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی بازتر شد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدام‌های مجامع بین‌المللی تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره متوقف کردن و ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی است که امروز شاهد آن بودیم، تصریح کرد: هرچند این قطعنامه گامی مثبت و روبه جلو در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود، اما در واقعیت کماکان شاهد ارسال سلاح و تجهیزات نظامی از سوی واشنگتن به تل‌آویو خواهیم بود.

این کارشناس مسائل فلسطین در پایان با اشاره به خوی وحشیانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، گفت: متاسفانه مصوبات و قطعنامه‌ها از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل اینکه ضمانت اجرایی ندارد نمی‌تواند اثر چندانی بر متوقف کردن ماشین کشتار رژیم صهیونیستی داشته باشد، اما از سوی دیگر می‌تواند دست دیگر کشور‌ها را جهت استفاده از این قبیل بیانیه‌ها و مصوبات بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی باز بگذارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *