کاخ سفید: ما هیچ نقشی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق نداشتیم

23:05 - 14 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۴۲۶
کاخ سفید: ما هیچ نقشی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق نداشتیم
مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن از حمله اسرائیل به یک خیریه آمریکایی در نوار غزه خشمگین است.

خبرگزاری میزان - جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی در نشست خبری خود پیرامون حمله رژیم اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه که سبب به شهادت رسیدن ۱۳ تن از جمله سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» و سردار سرتیپ پاسدار «محمدهادی حاجی رحیمی» شد، تاکید کرد: ما هیچ نقشی در حمله به دمشق نداشتیم.

وی در این راستا افزود: ما به‌هیچ‌وجه ممکن در آن دخیل نبودیم.

مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد: ایالات متحده پیش‌بینی روشنی از واکنش احتمالی ایران به این حمله ندارد.


کربی اظهار کرد: دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از تهدید نظامی بالقوه در نوار غزه باخبر بوده و نیرو‌های ایالات متحده را در نوار غزه مستقر نخواهد کرد.

وی افزود: به‌خوبی می‌دانیم که غزه یک منطقه جنگی است.

کربی ادامه داد: اولویت اصلی رئیس‌جمهور حفاظت از نیرو‌ها و رهبران نظامی ما خواهد بود و آن‌ها وارد غزه نخواهند شد و نیرو‌های آمریکا در نزدیکی ساحل غزه مستقر شده‌اند تا ارسال کمک‌های بشردوستانه را به این باریکه تسهیل کنند.

مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید در ادامه به خطراتی که در نوار غزه در جریان است، اشاره کرد و گفت: یکی از کارکنان یک خیریه آمریکایی به نام «آشپزخانه مرکزی جهانی» که امروز در نوار غزه هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت، شهروند آمریکایی دو تابعیتی بوده است.

 کربی در ادامه مدعی شد که واشنگتن از کشته‌شدن غیرنظامیان در حمله رژیم صهیونیستی خشمگین شده است.

وی همچنین افزود: تایید می‌کنم که یکی از (کشته‌شدگان) شهروند دو تابعیتی آمریکا بوده؛ اما نتوانستم درباره ملیت تمامی کشته‌شدگان با مقامات مربوطه گفتگو کنم.

کربی گفت: تا آنجا که من مطلع هستم، احتمال دارد تعداد تلفات افزایش یابد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *