گوترش: هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر در منطقه شود

18:48 - 14 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۴۰۵
گوترش: هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر در منطقه شود
دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، هشدار داد که هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر در منطقه‌ای بی‌ثبات، با عواقب ویرانگر برای غیرنظامیان شود.

خبرگزاری میزان - استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل در اظهاراتی اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق در روز اول آوریل و همچنین تلفات گزارش شده را محکوم کرده است.
وی در این راستا افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد مجددا تاکید می‌کند که اصل مصونیت اماکن و پرسنل دیپلماتیک و کنسولی باید در همه موارد مطابق با قوانین بین المللی رعایت شود.

دوجاریک با بیان اینکه دبیرکل سازمان ملل به همه طرف‌ها یادآوری می‌کند که به تمام تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند، افزود: او همچنین از همه افراد مرتبط درخواست می‌کند تا از حملاتی که می‌تواند به غیرنظامیان آسیب برساند و به زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب برساند، خودداری کنند.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: دبیرکل همچنین از همه طرف‌ها مربوطه می‌خواهد حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند و از تشدید بیشتر تنش اجتناب کنند. 

دوجاریک، ادامه داد: دبیرکل سازمان ملل هشدار داده است که هرگونه محاسبه اشتباه می‌تواند منجر به درگیری گسترده‌تر در منطقه‌ای بی‌ثبات، با عواقب ویرانگر برای غیرنظامیانی شود که در حال حاضر شاهد رنج بی‌سابقه‌ای در سوریه، لبنان، سرزمین‌های فلسطینی اشغالی و خاورمیانه هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *