گفت‌وگو|

سردار حسینی: مرکز تصادف راه‌اندازی می‌شود

8:00 - 12 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۱۷۶
سردار حسینی: مرکز تصادف راه‌اندازی می‌شود
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: مرکز تصادف، با هدف سنجش استحکام بدنه خودرو‌ها تا ۶ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: بر طبق تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اگر کارشناسی در رسیدگی صحنه تصادف به نقش سایر سازمان‌ها در ایجاد حا‌دثه پی ببرد، آنگاه باید نقش سازمان را نیز ذکر کند. در سال گذشته در مجموع کل تصادفات، بیش از ۲۰ هزار مورد کارشناسان تصادف، در زمان رسیدگی، به سازمان‌ها سهم تقصیر دادند. ما از این ابزار قانون استفاده خواهیم کرد و هر کجا این تقصیر مشاهده شود، سهم تقصیر لحاظ می‌شود.

وی افزود: پلیس راهور مستمرا، در مورد نقص‌های برخی از راه‌ها و وسیله‌ها مکاتبات انجام می‌دهد و امسال تمرکز پلیس بر بدنه خودرو است، یکی از مطالبات جدی پلیس از وزارت صمت، سازمان استاندارد و خودروسازان، حرکت در راستای ایجاد ایمنی ستون و بدنه خودرو‌ها برای حفظ جان سرنشینان است. در این زمینه ضعف جدی وجود دارد و از مطالبات جدی پلیس راهور است، همچنین این موضوع منوط به ایجاد و راه‌اندازی مرکز تصادف است که تا ۶ ماه دیگر این مرکز راه‌اندازی می‌شود تا استحکام بدنه خودرو‌ها مورد سنجش قرار گیرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین عوامل تصادف گفت: بیش از ۶۳ درصد علت تصادف‌ها به علت سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است. 

حسینی ادامه داد: رانندگان از شتاب و عجله پرهیز کنند و از سفر‌های بسیار طولانی با ماشین بپرهیزند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *