الزام ثبت اطلاعات مسافران نوروزی در سامانه صورت وضعیت برخط

10:15 - 11 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۱۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
الزام ثبت اطلاعات مسافران نوروزی در سامانه صورت وضعیت برخط
هم‌زمان با اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ (از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲) دریافت اطلاعات مسافران حمل و نقل جاده‌ای در پایانه‌های فروش حضوری بلیت، درگاه‌های اینترنتی و ثبت در سامانه صورت وضعیت برخط الزامی شده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین متولی حبیبی، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد: بر اساس بخشنامه اعلامی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور، صدور بلیت اتوبوس برای مسافران منوط به درج کدملی، تاریخ تولد و تلفن همراه سرپرست است.

متولی حبیبی با اشاره به اخذ کد رهگیری سفر در سامانه صورت وضعیت برخط، بیان کرد: بر این اساس امکان اخذ همزمان بلیت‌های متعدد به نام یک نفر از طریق یک یا چند شرکت مسافربری امکان پذیر نبوده و به ازای تهیه بلیت برای هر صندلی، اطلاعات یکتا دریافت می‌شود.

وی تأکید کرد: به این ترتیب از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۷ فروردین ۱۴۰۳، در مجموع ۳۸۴ هزار و ۸۰۹ سفر دارای کد رهگیری معتبر با درج اطلاعات ۳ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۵۶۰ مسافر به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: از این تعداد سفر، ۱۱۱ هزار و ۶۲۴ سفر با ناوگان اتوبوسی، ۲۵۲ هزار و ۶۲۱ سفر از طریق ناوگان مینی‌بوسی و سواری، ۱۶ هزار و ۷۷۰ سفر دربستی و ۳ هزار و ۷۹۴ سفر بین‌المللی انجام شده است.

وی افزود: اطلاعات مسافران هم‌زمان با شروع طرح نوروزی ۱۴۰۳ از طریق سامانه Soratonline.rmto.ir ثبت می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *