۳۱ حکم جایگزین حبس برای حمایت از محیط زیست در استان آذربایجان غربی صادر شد

11:06 - 09 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۹۷۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۳۱ حکم جایگزین حبس برای حمایت از محیط زیست در استان آذربایجان غربی صادر شد
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۳۱ حکم سبز و جایگزین حبس توسط مراجع قضایی استان آذربایجان غربی صادر شده است.

خبرگزاری میزان_ ناصر عتباتی با اشاره به صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در راستای حمایت از محیط زیست در سال ۱۴۰۲ در دادگستری استان آذربایجان غربی، صدور این احکام را نشان از اهتمام و توجه ویژه دستگاه قضایی استان به امر حفاظت و صیانت از محیط زیست و انفال الهی دانست و افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در راستای عمل به وظایف سازمانی خود و صیانت از ودیعه‌های الهی، با حضور میدانی در عرصه‌های طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد کرده و متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی آموزشی در این زمینه بیان کرد: افزایش آگاهی‌های عمومی و فرهنگ حفاظت از محیط زیست امری بسیار مهم است که توسط سازمان محیط زیست و نهاد‌های مردمی طرفدار محیط زیست باید به صورت گسترده انجام شود و در عین حال برخورد‌های قضایی و انتظامی نیز با متجاوزین به محیط زیست قاطعانه صورت گیرد تا جرایم این حوزه به حداقل برسد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به صدور احکام جایگزین حبس در حمایت از محیط زیست اشاره و گفت قضات خلاق و خوش ذوق استان در این زمینه احکام متنوعی صادر کرده‌اند.

وی تهیه علوفه برای حیات وحش، تهیه بسته‌های آموزشی زیست محیطی و آبیاری درختان پارک ملی دریاچه ارومیه را از جمله احکام سبز جایگزین حبس صادر شده برشمرد.  

عتباتی یادآور شد: دستگاه قضایی استان ضمن حمایت از اقدامات قانونی سازمان حفاظت محیط زیست،   از ماموران یگان حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین قضایی در زمینه برخورد قاطع آنان با متخلفین این حوزه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *