پاکدل: اگر می‌خواهیم تیم ملی بزرگسالان قدرتمندی داشته باشیم باید از پایه سازندگی کنیم

10:49 - 08 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۹۰۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
پاکدل: اگر می‌خواهیم تیم ملی بزرگسالان قدرتمندی داشته باشیم باید از پایه سازندگی کنیم
رئیس فدراسیون هندبال گفت: اگر می‌خواهیم تیم ملی بزرگسالان قدرتمندی داشته باشیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از پایه شروع به سازندگی کنیم.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، علیرضا پاکدل، درباره عملکرد این فدراسیون در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: سالی که گذشت همراه با رویداد‌های تلخ و شیرین و فراز و فرود‌های بسیار برای ورزش کشور بود که هندبال کشور نیز از این قائده مستثنی نبود.

وی با بیان اینکه کمیته‌های فدراسیون، هیات‌های استانی و تیم‌های ملی هندبال اقدامات قابل توجهی را در سال ۱۴۰۲ انجام دادند، بیان داشت: در حوزه تیم‌های ملی اتفاقات خوبی برای هندبال کشورمان رقم خورد. صعود تیم ملی هندبال نوجوانان پسر ایران در مسابقات قهرمانی جهان در کرواسی به مرحله یک هشتم نهایی همراه با حذف تیم‌های قدرتمند اروپایی مانند سوئد و همچنین کسب دومین سهمیه مسابقات قهرمانی جهان توسط تیم ملی هندبال جوانان دختر گوشه‌ای از این دستاوردهاست. این سهمیه نشان داد هندبال بانوان به عنوان معدود رشته تیم توپی در بخش ورزش بانوان کشور مسیر خود را پیدا کرده و آینده درخشانی در پیش دارد.

پاکدل ادامه داد: تیم ملی بزرگسالان بانوان ایران نیز در سال ۱۴۰۲ دومین حضور خود را در مسابقات قهرمانی زنان جهان در دانمارک تجربه کرد و در این رقابت‌ها اولین پیروزی تاریخ هندبال بانوان را کسب کردند و نشان دادند زنان محجبه ایرانی با پوشش خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

رئیس فدراسیون هندبال درخصوص عملکرد این فدراسیون در حوزه آموزش نیز گفت: یکی از نیاز‌های اساسی هندبال کشور بحث آموزش است که در این چند سال سعی کردیم دوره‌های بین‌المللی خوبی را برای دانش‌افزایی مربیان و همچنین داوران هندبال کشورمان برگزار کنیم. برگزاری دوره‌های متعدد آموزش مربیگری و داوری در سال ۱۴۰۲ مبین این نکته بود که در مسیر آموزش روند خوبی داریم.

وی درخصوص عملکرد این فدراسیون در حوزه بین‌الملل نیز بیان داشت: در حوزه بین‌الملل توانستیم اولین دوره مربیگری درجه C جهانی را در کشور برگزار کنیم. سه کوبل داوری هندبال ایران جهانی و قاره‌ای شدند. برادارن احمد و امیر قیصریان به عنوان داوران جهانی هندبال در مسابقات مختلف جهانی سوت زدند و دو کوبل زیبا اسماعیل‌خواه و مطهره نجد سمیعی و همچنین کوبل امین رضایی و جواد یزدانیان قاره‌ای شدند. همچنین ناصر سلیمی و محسن طاهری که از مربیان خوب هندبال ایران هستند در دوره پیشرفته مولتی‌پلیر که در عربستان برگزار شد، حضور پیدا کرده و توانسند گواهی مدرسی را در قاره آسیا به دست بیاورند تا در کنار آقای علیرضا حبیبی، دو مدرس دیگر نیز از ایران در آسیا حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: در بحث استعدادیابی خوشبختانه توانستیم لیگ آیندگان را در رده نوجوانان برنامه‌ریزی و عملیاتی کنیم که اتفاق بزرگی برای هندبال کشور بود. امروز ما بیش از ۱۲۰ آکادمی و مدرسه هندبال در سراسر کشور داریم که فعال هستند و استعدادیابی مسیر بسیار خوبی را طی می‌کند. بار‌ها گفته‌ایم اگر می‌خواهیم تیم ملی بزرگسالان قدرتمندی داشته باشیم تا حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از پایه شروع به سازندگی کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال همچنین اظهار داشت: در خرداد ماه ۱۴۰۲ میزبان یکی از بزرگترین رویداد‌های هندبال قاره کهن در اصفهان بودیم و بعد از سال‌ها میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا را بر عهده داشتیم که خوشبختانه با همکاری باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و اداره کل ورزش و جوانان این استان یک میزبانی در کلاس جهانی برگزار کردیم که تقدیر فدراسیون هندبال آسیا را در پی داشت. همین میزبانی باعث شد در سال آینده بعد از ۱۸ سال میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان پسر آسیا را برعهده داشته باشیم که رویداد مهمی است.

پاکدل در پایان صحبت‌های خود گفت: همین جا باید از حمایت‌های کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، و همکارانش در وزارت و همچنین محمود خسروی‌وفا، رییس کمیته ملی المپیک و تمام کسانی که در مسیر پیشرفت هندبال ایران یاری‌رسان بودند، قدردانی کنم. امیدوارم سال جدید که سال المپیکی هم است همراه با اتفاقات خوب برای تمامی ورزش و بخصوص هندبال کشور باشد. ان‌شاءالله بتوانیم همراه با رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد» گام برداریم و دل مردم عزیز کشورمان را شاد و شادتر کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *