ایران جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا غزه را محکوم کرد

22:51 - 05 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۶۶۸
ایران جنایت‌های رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا غزه را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا در غزه، خواستار اقدام فوری برای توقف این جنایت‌ها و تشکیل پرونده کیفری به منظور پیگرد و محاکمه آمران، عاملان و حامیان این‌گونه فجایع انسانی شد.

خبرگزاری میزان – ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، جنایت‌های ضدانسانی و هولناک ارتش رژیم صهیونیستی علیه کادر درمانی، بیماران، مجروحان و آوارگان فلسطینی را در بیمارستان شفا غزه به شدت محکوم کرد.

کنعانی، گفت: یک هفته است که بیمارستان شفا و محوطه آن به همراه بیماران، کادر درمان و آوارگان فلسطینی به‌ویژه زنان و کودکانی که در آنجا پناه گرفته‌اند، در محاصره شدید و غیرانسانی ارتش تروریستی رژیم صهیونیستی قرار داشته و رژیم یادشده با ارتکاب جنایت‌هایی هولناک در این بیمارستان، برگ ننگین دیگری بر تاریخ حیات نکبت‌بار و فهرست سیاه جنایت‌های خود افزوده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه، تصریح کرد: متأسفانه ظرف چند روز گذشته در اثر جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر، ۱۸۰ تن از بیماران، کادر درمان و آوارگان فلسطینی محاصره شده در بیمارستان شفا به سبب حملات کور و جلوگیری از ورود اقلام ضروری غذایی و درمانی، جان خود را از دست داده‌اند و افراد باقی‌مانده نیز در معرض مرگ تدریجی قرار دارند. 

کنعانی، افزود: در این میان گزارش‌های تکان‌دهنده و هولناکی درباره شکنجه، هتک حرمت و کشتار زنان فلسطینی محبوس در این بیمارستان نیز شنیده می‌شود که این امر نیازمند اقدام فوری و قاطع جامعه جهانی از جمله تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی به منظور آشکارسازی حجم جنایات جنگی صهیونیست‌ها در بیمارستان شفا است.

کنعانی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید نقض فاحش قوانین و مقررات بین‌المللی، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی، بار دیگر مسئولیت جامعه جهانی و دولت‌های اسلامی نسبت به حمایت از ملت مظلوم فلسطین به‌ویژه ساکنان و جنگ زدگان تحت محاصره نوار غزه را یادآور شد و خواستار اقدام مؤثر، قاطع و فوری دولت‌ها و نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی در توقف این جنایت‌ها و تشکیل پرونده کیفری جهت پیگرد و محاکمه آمران، عاملان و حامیان این قبیل فجایع انسانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، تصریح کرد: این قبیل جنایت‌های وحشیانه، حقانیت ملت فلسطین در توسل به مقاومت به‌عنوان حق مشروع آنان علیه اشغالگری را بیش از پیش اثبات کرده و قطعا بر عزم و اراده ملت فلسطین و ثبات و پایداری و مقاومت قهرمانانه آنان برای احقاق حقوق حقه خویش بویژه حق تعیین سرنوشت خواهد افزود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *