رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرسش‌های بنیاد مستشهدین عاشورا از به‌اصطلاح هیئت حقیقت‌یاب

16:27 - 28 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۱۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پرسش‌های بنیاد مستشهدین عاشورا از به‌اصطلاح هیئت حقیقت‌یاب
یکی از سمن‌های ایرانی ضمن خطاب قرار دادن به‌اصطلاح هیئت حقیقت‌یاب، این سازوکار را به نادیده گرفتن عامدانه واقعیت‌ها در ایران متهم کرد.

خبرگزاری میزان - بنیاد مستشهدین عاشورا، از جمله سمن‌های ایرانی بود که در جریان پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر گفت‌وگوی تعاملی با به‌اصطلاح هیئت حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره ایران داشت.

نماینده بنیاد مستشهدین عاشورا، گفت: در بند ۲۱ و ۸۴ گزارش، اشاره به مسئله انتساب وقایع پس از سپتامبر ۲۰۲۲ به تجزیه‌طلبی و نقش رسانه‌ها داشته‌اید؛ اجازه می‌خواهم در این باره چند سوال از شما بپرسم:

-آیا آموزش ساخت بمب دست‌ساز، افزایش و ترویج خشونت اجتماعی و حضور مسلحانه از طریق ابزار‌های رسانه‌ای نظیر هشتگ‌سازی هدفمند، شایعه‌پراکنی، بزرگنمایی و نشر اکاذیب و همچنین برگزاری میزگرد با حضور سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی که دست آن‌ها در ترور‌های متعدد به خون مردم بی‌گناه آلوده است و دیروز در لیست سیاه آمریکا بوده‌اند و امروز ساکنان اروپا هستند؛ جز تلاش برای عملیاتی کردن تجزیه ایران است؟

- آیا با دیدن مستندات ارائه شده و اخبار واصله درباره افزایش میزان قاچاق اسلحه و مواد منفجره به ایران پس از سپتامبر ۲۰۲۲ و سه حادثه تروریستی اخیر، آیا نظریه تلاش برای تجزیه‌طلبی برای شما همچنان نامفهوم است؟

نماینده این بنیاد در پایان گفت: این فرآیند ترویج خشونت و بسترسازی حضور تروریست‌ها، موجب سه حمله تروریستی شد که جمعی از هموطنان از جمله کودکان و زنان شهید کرده و تعداد زیادی مصدوم شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *