مأموریت ویژه عنوان‌دار جهان برای تمرین با کشتی‌گیران آمریکایی

8:45 - 28 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۰۱۹
مأموریت ویژه عنوان‌دار جهان برای تمرین با کشتی‌گیران آمریکایی
ماگومد مراد گادجیف، عنوان‌دار کشتی آزاد جهان و اروپا که اخیراً از ایالات متحده آمریکا بازگشته است، از تمریناتش با کایل دیک و یانی دیاکومیهالیس گفت.

خبرگزاری میزان - ماگومد مراد گادجیف، دارنده دو مدال نقره و برنز کشتی آزاد جهان با اشاره به اینکه از سال گذشته به سباستین ریورای پورتوریکویی که در ایالات متحده زندگی می‌کند کمک می‌کند تا برای مسابقات آماده شود، ابراز داشت: سباستین در آخرین دوره مسابقات جهانی در وزن تا ۶۵ کیلوگرم مقام دوم را کسب کرد و به المپیک راه یافت، من عمدتاً با او تمرین می‌کنم. در این سفر، ووگار اروجوف، دارنده مدال المپیک ۱۹۹۲ و قهرمان دو بار جهان، دعوت‌نامه‌ای از یانی دیاکومیهالیس را برای همکاری با او به من ابلاغ کرد. پسر ووگار، ویتالی، که در وزن تا ۶۱ کیلوگرم نیز قهرمان جهان شد، در همان سالن بدنسازی با یانی در ایتاکا نیویورک، تمرین می‌کند. من نیز برای تمرین مشترک به این شهر رفتم.

وی با بیان اینکه کایل دیک دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان چهار دوره جهان نیز در ایتاکا تمرین می‌کند، گفت: اخیراً دیک به باشگاه دانشگاه پنسیلوانیا نقل مکان کرده است، جایی که بسیاری از کشتی‌گیران برجسته آمریکایی از جمله قهرمانان المپیک کایل اسنایدر و دیوید تیلور در آنجا هستند. پیشتر دیک در ایتاکا آموزش دیده است، آنجا زادگاه او است، والدینش آنجا زندگی می‌کنند. با مرخصی به خانه آمد، به باشگاه نگاه کرد و با ما تمرین کرد. کایل دیک از نظر بدنی بسیار قوی است و دیاکومیهالیس برخلاف اکثر کشتی‌گیران آمریکایی کاملاً تکنیکی و متنوع است و کشتی آزاد را ترجیح می‌دهد.

مراد گادجیف درخصوص اینکه آمریکایی‌ها ممکن است باز هم بدون مجوز المپیک در وزن تا ۶۵ کیلوگرم بمانند، گفت: آن‌ها یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه را دارند. در مسابقات مقدماتی پان آمریکن که اخیر در مکزیک برگزار شد، نیک لی موفق به کسب مجوز نشد. این دو در مسابقات یکدیگر را به چالش کشیدند؛ در اولین مبارزه یانی ضربه و شکست خورد و در دومین مسابقه نیز شرکت نکرد. لی به مکزیک رفت و به شدت تمرین کرد و به جای تمرکز بر مسابقات کسب مجوز، یک هفته قبل از آن در مسابقات قهرمانی پان آمریکن شرکت کرد و در مکزیک پیروز شد، اما چه چیزی مهمتر است؛ قهرمانی یا مجوز المپیک؟

وی افزود: مسابقات نهایی مقدماتی برای حضور در تیم المپیک آمریکا در روز‌های ۳۱ فروردین لغایت ۱ اردیبهشت در پنسیلوانیا برگزار خواهد شد. برندگان وزن‌های ۶۵ و ۵۷ کیلوگرم که آمریکایی‌ها مجوز ندارند، اردیبهشت‌ماه در استانبول در فینال مسابقات مقدماتی رقابت خواهند کرد و در صورت موفقیت به بازی‌های پاریس خواهند رفت.

ماگومد مراد گادجیف درخصوص اینکه آیا ویتالی اوروژف در پنسیلوانیا هم مبارزه خواهد کرد، اظهار داشت: بله او در وزن ۵۷ کیلوگرم تمرین می‌کند. رقبای اصلی او توماس گیلمن فینالیست المپیک توکیو، اسپنسر لی ستاره کشتی دانشجویی و زین ریچاردز هستند که مانند نیک لی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ و مسابقات قاره‌ای، موفق به کسب مجوز نشدند، اما ویتو باید در چند روز آینده در مسابقات قهرمانی دانشگاه ایالات متحده که سیستم انتخاب چند مرحله‌ای دارد، شرکت کند.

وی افزود: مسابقات مدرسه و دانش‌آموزی در آمریکا بر اساس قوانین کشتی فولکلور - فولکلور برگزار می‌شود. آن‌ها می‌گویند که ترکیب این دو سبک بسیار دشوار است، احتمالاً به همین دلیل است که کشتی‌گیران آمریکایی معمولاً پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی خود در صحنه بین‌المللی به نتیجه می‌رسند و کاملاً به سبک آزاد روی می‌آورند. در واقع مسابقات در سبک فولکلور زیادی وجود دارد. به عنوان مثال کودکان زیر ۱۰ سال در ایالات متحده، می‌توانند تا ۱۰۰ مبارزه در سال در مسابقات مختلف شرکت کنند. علاوه بر این، این دو سبک بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. بنابراین، با سرمایه‌گذاری‌های مالی هنگفت در مبارزه و تعداد بسیار زیادی از افراد شرکت‌کننده، آمریکایی‌ها از ما پیش‌تر هستند.

نایب قهرمان جهان درخصوص اینکه چرا آن‌ها اینقدر به مبارزه خود ادامه می‌دهند، نیز گفت: من فکر می‌کنم یکی از دلایل آن در ویژگی‌های ذهنی آمریکایی‌ها نهفته است؛ که سنت‌های ملی‌شان برای آن‌ها مهمتر از هر چیز دیگری، حتی مهمتر از مسابقات بین‌المللی است وقتی به علاقه تماشاگرانی مانند مسابقات قهرمانی فوتبال آمریکایی، بیسبال، NBA و NHL نگاه می‌کنید، متوجه موضوع می‌شوید.

مراد گادجیف همچنین درباره اتاق تمرین راتگرز که متشکل از پنج دوربین فیلمبرداری بسیار چشمگیر در اطراف هر تشک برای مشاهده و تجزیه و تحلیل مبارزات بودند، گفت: ورزشگاه در ایتاکا از برخی جهات پایین‌تر از راتگرز است و از برخی جهات بهتر، اما همه چیز آنجا چشمگیر است.

تیم کشتی آزاد آمریکا در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۳جهان موفق به کسب ۴ سهمیه المپیک پاریس در وزن‌های ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلو گرم شد و در رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در قاره آمریکا تلاش کرد سهمیه‌های باقیمانده را کامل کند، اما زین ریچاردز در نیمه نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم این مسابقات با نتیجه ۲ بر ۲ برابر داریان توی از پورتریکو شکست خورد و از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز نیکولاس لی در مرحله یک چهارم برابر آئوستین گومز از مکزیک در مبارزه‌ای که ۳۴ امتیاز داشت با نتیجه سنگین ۲۲ بر ۱۲ تن به شکست داد و از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

به این ترتیب آمریکا برای کسب ۲ سهمیه باقیمانده المپیک در آخرین فرصت باید در در رقابت‌های جهانی کسب سهمیه المپیک که در استانبول برگزار می‌شود تلاش کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *