گفت‌وگو|

سازش بیش از ۹۳ درصد پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه در هیئت‌های حل اختلاف اصناف خراسان شمالی

7:00 - 03 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۴۸۳۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سازش بیش از ۹۳ درصد پرونده‌های دارای قابلیت مصالحه در هیئت‌های حل اختلاف اصناف خراسان شمالی
رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی از حصول سازش در بیش از ۹۳ درصد پرونده‌های تشکیل شده (وارده) در هیئت‌های حل اختلاف اصناف استان طی سال گذشته خبر داد.

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با میزان گفت: در سال گذشته (۱۴۰۲) از مجموع ۳ هزار و ۵۵۹ فقره پرونده وارده به هیئت‌های حل اختلاف اصناف، همین تعداد مختومه شد که در این میان تعداد ۳ هزار و ۳۱۲ فقره از این پرونده‌ها معادل بیش از ۹۳ درصد به سازش منتهی شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت:در سال ۱۴۰۲ شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۷۴ فقره پرونده وارده و ۹۶ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده مختومه را تجربه کردند که در نتیجه مذاکرات اصلاحی و تلاش‌های مسالمت آمیز صورت گرفته، ۴۳/۵ درصد پرونده‌های دارای قابلیت گذشت به سازش منجر شد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل و راه اندازیِ اتاق داوری اصناف در استان در طول یک سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۹۰ فقره پرونده در اتاق داوری اصناف مورد رسیدگی قرار گرفت که ۲۰ درصد اختلافات مبتلابه به صلح و سازش منتهی و در موارد دیگر نیز حکم مقتضی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه به حصول سازش در ۱۰ فقره پرونده قصاص طی دو سال گذشته در خراسان شمالی نیز اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷ فقره و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ فقره از پرونده‌های دارای احکامِ قطعی و لازم الاجرا با موضوع قصاص به سازش منجر شد که لازم می‌دانم در این راستا از تلاش‌های تمامی عوامل ذی ربط اعم از مدیران قضایی، اعضا شورا‌های حل اختلاف و ستاد استانی صبر و به‌علاوه ریش سفیدان، معتمدین و دیگر عوامل بومی و محلی مرتبط قدردانی کنم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *