رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

جلالیان: تعیین روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی یک اقدام حقوق بشری است

8:30 - 28 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۶۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جلالیان: تعیین روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی یک اقدام حقوق بشری است
معاون حقوق بشر وزارت دادگستری، گفت: اسلام‌هراسی به‌عنوان یک اقدام ناقض حقوق بشر ریشه در جهل دارد.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ در حالی روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) را به‌عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی تعیین کرد که این پدیده در دست‌کم یک دهه گذشته به چالش جدی برای مسلمانان به‌ویژه در جوامع غربی تبدیل شده است.

تعیین این روز به درخواست کشور‌های مسلمان و برای گرامی‌داشت یاد بیش از ۵۰ مسلمان قربانی اسلام‌هراسی در فاجعه کرایست‌چرچ نیوزیلند انجام شد.

در همین رابطه عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان می‌گوید که تعیین روز ۱۵ مارس به‌عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی، یک اقدام حقوق بشری است.

معاون حقوق بشر وزارت دادگستری، اظهار کرد: پدیده شوم اسلام‌هراسی نتیجه جهل است چراکه اسلام‌هراسی نقض صریح حقوق بشر به شمار می‌رود.

جلالیان با اشاره به اینکه مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ در یک اقدام ستودنی روز ۱۵ مارس را به‌عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی به ثبت رساند، تصریح کرد: این اقدام حقوق بشری که طی قطعنامه ۷۶/۲۵۴ رخ داد، اقدام ارزشمندی در راستای توسعه و تعمیق حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه کشور‌های اسلامی باید این روز مهم را مغتنم شمرده و تدابیر اجرایی اثرگذاری را برای نقش بر آب کردن توطئه دشمنان اسلام اتخاذ کنند، اضافه کرد: بی‌تردید پدیده شوم اسلام‌هراسی نتیجه جهل است و از طرفی نیز نتیجه تلاش‌های هدفمند کسانی است که از نهادینه شدن اسلام در هراس هستند.

معاون وزارت دادگستری با تاکید بر اینکه اسلام دین مدارا، آرامش، امنیت و رفاه است، گفت: اسلام دین توسعه و تعمیق حقوق بشر است و اقدام ترویج‌گران پدیده شوم اسلام‌هراسی، نقض صریح حقوق بشر است و سازمان ملل باید فراتر از نامگذاری یک روز با این پدیده شوم مقابله کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اسلام هراسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *