رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: از تصرف و تغییر کاربری اراضی در تعطیلات نوروزی جلوگیری شود

13:11 - 24 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۴۵۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی: از تصرف و تغییر کاربری اراضی در تعطیلات نوروزی جلوگیری شود
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی بر لزوم پیشگیری از تصرف و تغییر کاربری اراضی در تعطیلات نوروزی با استفاده از گشت‌های تلفیقی خبر داد.

خبرگزاری میزان_ موسی خلیل‌الهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از زحمات اعضای شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان در طول سال تشکر کرد و با اشاره عملکرد درخشان شورای مذکور، بر ضرورت اقدام فوری و تعجیل در برخورد با زمین خواری و تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی تأکید کرد و گفت: تعطیلات نوروزی زمان طلایی برای برخی سودجویان و فرصت طلبان برای زمین خواری و تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری اراضی است، اما مثل سال‌های قبل، با ایجاد گشت‌های تلفیقی در عید نوروز از این جرایم پیشگیری می‌شود.

وی با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرمجاز، بر اجرای دقیق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در راستای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و لزوم هماهنگی امور و پیشگیری و صیانت از حفظ حقوق عامه و حفاظت از منابع طبیعی و برخورد قانونی با اشخاصی که بدون مجوز قانونی اقدام به تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌کنند تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان نقص قانون در نحوه صدور پروانه بهره برداری از معادن را متذکر شد و با تأکید بر لزوم استعلام سازمان صمت از سایر ادارات قبل از صدور پروانه بهره برداری و نیز نظارت بر نحوه فعالیت معادن تأکید کرد.

در این جلسه مشکل افزایش شوری آب رودخانه قرانقو شهرستان میانه مطرح و مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی استان در رابطه با تغییر الگوی کشت در منطقه اقدامات لازم را انجام دهد و شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در راستای کاهش شوری آب، به مطالعات علمی بپردازد.

در ابتدای جلسه بابک محبوب علیلو دادستان مرکز استان گزارشی از عملکرد شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری کل استان در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲ ارائه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *