رئیس دیوان عدالت اداری در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

15:55 - 21 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۹۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دیوان عدالت اداری در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
رئیس دیوان عدالت اداری به همراه معاونان خود با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۱۵ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - پیرو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازمِ هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی واسطه مسئولان قضایی با مردم، حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری امروز (دوشنبه ۲۱ اسفند) به همراه احمد رامندی معاون قضایی، امور اقتصادی و اراضی و شهرسازی دیوان عدالت اداری و مجید بشیری مشاور رئیس دیوان و مدیر کل حوزه ریاست در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافتند و با ۱۵ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کردند.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، رئیس دیوان عدالت اداری پس از استماع مشکلات و در خواست‌های مراجعه کنندگان جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

حکمتعلی مظفری درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: امروز با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به درخواست‌های ۱۵ نفر از مراجعانی که مرتبط با حوزه دیوان عدالت اداری بود رسیدگی شد

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد مراجعه کنندگان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه دفعات مکرر به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده اند و خارج از رأی صادر در دیوان خواسته‌هایی دارند در حالی که دیوان عدالت اداری براساس دادخواستی که ارائه می‌دهند در چهارچوب خواسته می‌تواند رسیدگی کند.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: اگر احساس کنیم راهکاری وجود دارد که بتوانیم در قالب رفع ابهام مشکلات مراجعه کنندگان را طبق قانون برطرف کنیم این کار را انجام می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری بیان کرد: مشکل اساسی که در ملاقات‌های مردمی وجود دارد این است که مراجعان عمدتاً واقف به حقوق قانونی خود هستند، ولی واقعیت این بوده که زیاده خواه هستند.

وی ادامه داد: تمام درخواست‌های مراجعه کنندگان را علی رغم اینکه برخی را بار‌ها بررسی کرده‌ایم به لحاظ اطمینان خاطر مجدد مورد رسیدگی قرار می‌دهیم. 

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: برخی از درخواست‌ها راجع به تسریع در رسیدگی است که در اجرای ماده ۴۷ قانون دیوان عدالت اداری این موارد را به شعبه منعکس می‌کنیم و از شعبه خواستاریم به لحاظ شرایطی که مراجعه کننده دارد خارج از نوبت رسیدگی کند و رای مقتضی را صادر کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *